سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از اولین موتورسیکلت پرنده جهان + فیلم

پرواز موفقیت آمیز اولین موتور سیکلت پرنده جهان با نام The Speeder سبب تحول شگرفی در صنعت حمل و نقل هوایی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از Luxurylaunches، موتور سیکلت پرنده "The Speeder" محصول شرکت آمریکایی Jetpack Aviation با انجام اولین پرواز موفقیت آمیز خود تحول بزرگی در حوزه صنعت حمل و نقل هوایی ایجاد کرده، این وسیله ۲۳۱ پوندی دارای چهار موتور توربوجت است که می‌تواند با نفت سفید یا سوخت دیزل کار کند و به زودی در بازار عرضه می‌شود.

مشخصات موتور سیکلت پرنده The Speeder

نمونه اولیه P۱ قادر به برخاستن، صعود به آسمان، معلق بودن در هوا، چرخش و انجام حرکت‌های آهسته پرواز رو به جلو بود و شرکت Jetpack Aviation در حال حاضر برنامه‌هایی برای ارائه مدل اصلی با شاسی بزرگ آلومینیوم، پانل‌های بدنه از فیبر کربن و دو برابر شدن حجم موتور‌ها دارد؛ و همچنین آن‌ها می‌گویند که این موتور سیکلت قادر است با سرعت ۳۰۰ مایل، ارتفاع ۱۵۰۰۰ پایی را در ۲۰ دقیقه طی کند.

طبق سیاست‌های این شرکت اولین موتورسیکلت پرنده جهان در دو مدل تفریحی و نظامی/تجاری و با قیمت ۳۸۰ هزار دلار عرضه خواهد شد. در ادامه ویدئویی از اولین پرواز این موتور سیکلت پرنده را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
جالب
رضا
۱۸:۳۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
اینها ایده هست و هنوز تولید نشدهدر حد طراحی و محاسبات فنی و ...وجود خارجی نداره
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
استفاده کردن از نام موتور سیکلت برای این محصول بی معنی همونطور که خود محصول جدید هست ی نام جدیدم باید براش استفاده کرد
علی
۱۲:۴۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
ما ک فکر نمی‌کنم ببینیم انشالله فرزند انمان ببینن
مهدی
۲۲:۲۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
یعنی حدود 10 میلیارد تومن برای ثروتمند های پورش و بوگاتی و مازرتی بخر ما به قیمت 2 الی 4 برابر که چیزی نیست. 10% قیمت آپارتمان بالا شهر تهران نمیشه.
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
شباهت بسیار زیادی به جلوه های ویژه کامپیوتری داشت!
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
چون دقیقا همینطور بود
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
انشا الله تا صد سال آینده تکنولوژی این موتور وارد ایران میشه. اگه خودمون نتونیم سوارشیم چند نسل آینده میتونن
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
فیلمهای دهه ۹۰ هالیود داره تعبیر مشه ، ژول ورن هم داستان های راستانی داشت
مهدی
۲۲:۲۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
اون فیلم ها تعبیر علوم و تکنولوژی های مخفی کشور ها بوده
Hamid
۱۵:۵۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
وسط پرواز شارژش تموم نشه صلوات
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
همیشه میگفتن موتوری ها باعث تصادف هستن یعنی الان تصادف کم میشه؟!
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
موتور سیکلت پرنده که یکی دوسالی میشه در دوبی استفاده شده بود
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
مدیونی فکر کنی همش انیمیشن بود :))))))))
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
ما هم با موفقیت تمام داریم مقاله می نویسیم !!!
Bm1
۱۳:۱۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
پراید را دیدین کنارش ؟؟؟ چه جالب
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
تکنولوژی مدرن اینجوری است. این یک خبر جوانان پسند است. همین شرکت حمايت کنید که توسعه دهد. حتی خرید کنید. با شرکت تماس بگیرید و 25000 تا سفارش دهید.
یا همین ماشین تارا اگر حمایت کنید همین را جایگزین سمند LX کنید با قیمت 15 میلیون البته خرج میلیونی ماشین را بانک مرکزی پرداخت کند. چرا تارا 15 میلیون و با امکانات بیشتر. چون قابل خرید باشد. شما میخندید. اما در این سال‌ها که پیشرفت ها سریع شده. پیشرفت باشد اما امکان خرید نباشد چه فایده‌ای دارد.
شکل طراحی و دانش طراحی انحصاری نیست این یک قضیه.
قضیه بعدی تکنولوژی معنوی است که به شرکت ها و خانواده ها کمک می‌کند به آرزوهای تکنولوژیکشان برسند. خبر عالی بود.
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
توی علوم مهندسی و حتی علوم پایه، اونقدر چیزای عجیب و باورنکردنی دارند که این چیزا واقعاً پیش پا افتاده هستند. امروزه دیگه پرواز کردن اصلاً چیز عجیب و غریبی نیست. قواعد پرواز و ساخت انواع مختلف سامانه های پرنده کاملاً شناخته شده هستند. اما واقعیت اینه که خیلی ها نمی خوان مردم جهان یا حتی مهندسان جهان به این سامانه ها و طریقه ساختشون دسترسی داشته باشند. الان توی دانشگاه های جهان یه سری مطالب پرت و پلا و بیفایده به دانشجوها یاد داده میشه و حتی توی کتاب ها و مقاله ها هم مطالب ناقص و گاهی اوقات اشتباه نوشته میشه که کسی نتونه به سادگی به مکانیزم این دستگاه ها آگاه بشه.
عمار
۱۲:۵۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند .
جواد
۱۳:۵۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
شرمنده ها ولی بعید میدونم جناب سعدی منظورش از اونجایی که جز خدا نمیبیندش علم و تکنولوژی و پرواز باشه ها.................... بیشتر میخوره منظورش اخلاق و کمال معنوی و دین باشه تا این جور حلب سازی ها
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
شما هم از این حلبی ها بساز! توجیه گر!
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
خدا وکیلی تو مملکت ما پر از دکترای هوا فضا مکانیک الکترونیک هست چر از اینا طراحی و تولید نمیکنند یه بار هم که شده بگیم ما اولین بار درست کردیم
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
چون استادهای ما دانشجوها رو مجبور به نوشتن مقاله های بیفایده و صدمن یه غاز می کنند. می دونید چرا؟ چون زحمت و هزینه نوشتن این مقاله ها بر عهده دانشجوهاست و مفتکی به اسم استادها چاپ میشه .
مثلاً یه استاد دانشگاه ۵۰۰ تا مقاله به اسمش چاپ شده. و این مقاله ها باعث میشه امتیاز و رتبه استادها بالا بره و حقوقشون افزایش پیدا کنه و بعداً هم جزو سوابقشون میشه. مثلاً میگن فلان استاد ۵۰۰ تا مقاله نوشته. هیچکس هم نمیدونه که این مقاله ها رو دانشجوها نوشتن و به اسم استادها چاپ شده.
اما ساخت موتور پرنده و اینجور چیزا دوتا مشکل داره؛ مشکل اول اینکه دانشجوها نمی تونن به تنهایی این چیزا رو بسازن و زحمت داره و استادها مجبورن به خودشون زحمت بدهند. مشکل دوم اینکه ساخت این چیزا چندان پول توش نیست. و احتمالش کمه که باعث افزایش حقوق استادها بشه. اما مقاله همیشه باعث امتیاز و افزایش حقوق استادها میشه. گرچه مقاله نوشتن هیچ فایده ای برای کشور و پیشرفت علم نداره، اما چون بوی پول میده، استادها علاقه شدیدی به نوشتن مقاله دارند و حتی اصلاً درس و پایان نامه دانشجوها هم چندان براشون مهم نیست. فقط و فقط مقاله و مقاله و مقاله.... هر چه بیشتر بهتر.
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
مرا پندی بداد استادِ دانا !
فراموشم نشد هرگز همانا !

مقاله چاپ کن تا می توانی !
مقاله بهترین چیز است جانا !

اگرچه محتوای آن مهم نیست !
شویم از امتیاز آن توانا !
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
شما از فضای دانشگاه ها خبر دارید چجوریه؟
از مطالب درسی که به مهندسان مکانیک و برق و کامپیوتر و... تدریس میشه خبر دارید؟
اگر خبر داشتی، الان به جای پرسیدن این سوال، در حال گریه کردن بودید.
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
خانوم من مهندس کامپیوتره ولی هیچی تو دانشگاه بهشون یاد ندادن و مدام بهشون میگفتن اگر بخوای مهندس خوبی باشی باید خودت در کلاس های بیرون یاد بگیری و دوره ببینی، خوب اگه قرار به دوره های بیرون از دانشگاهه ، پس در دانشگاه ها رو تخته کنن! و همون آموزشگاه های آزاد بیرون مدرک بدن دیگه! فقط یه مشت کتاب و تئوری به مهندسا نشون میدن که نمیتونن ازشون استفاده کنن
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
با نظر ۱۴:۰۴ کاملاً موافقم. منم خودم سالها مهندسی مکانیک درس خوندم. در چند دانشگاه مختلف از دانشگاه یه شهر کوچیک تا یه دانشگاه معتبر. توی همه این دانشگاه ها، اکثر استادها فقط و فقط هدفشون گرفتن امتیاز و افزایش حقوق بود. موقع درس دادن یا راهنمایی پایان نامه، استادها سعی می کنند با هزارجور ترفند و کلک از زیر کار فرار کنند اما موقع نوشتن مقاله هایی که اصلاً وظیفه دانشجو نیست، دانشجو رو مجبور می کنند به زور مقاله بنویسه تا به اسم استادها چاپ بشه. دانشجو هم که بلد نیست، میره هزینه می کنه که موسسات غیرمجاز براش مقاله بنویسند.
در واقع، اصلاً توی دانشگاه ها از علم و دانش و درس و ... خبری نیست. بیشتر بحث پول و امتیاز و مدرکه. حالا من خودم چندین مدرک دارم که به هیچ دردی نمی خوره و بجز یه سری فرمول بیفایده، و چند تا مقاله ی مزخرف چیز خاصی هم بلد نیستم. جالب اینجاست، کسانی که دانشگاه نرفته اند، این چیزها رو نمی دونند و خیلی ها میخوان منو نصیحت کنند، میگن برو فنی حرفه ای مهارت یاد بگیر. اولاً خود فنی حرفه ای هم دست کمی از دانشگاه ها نداره، اونجا هم فقط هدفشون اینه که یه دوره برگزار بشه و تمام، دیگه محتوا و کیفیت دوره ها و یادگیری کارآموزها چندان اهمیتی نداره. ثانیاً من اگه قراره توی فنی حرفه ای مهارت یاد بگیرم، پس مرض داشتم چندین سال عمرم رو توی دانشگاه سپری کنم؟ آیا این حرفها توجیه های غیرمنطقی برای پوشاندن بی عرضگی دانشگاه ها نیست؟
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
اخه فعلا سرگرم خدمت به مردم هستن وگرنه همین شهردار جدید یکی از شهرهای مهم ایران دکتر هسته ای اگه عطش خدمت نبود ایشون داشت رو هسته کار میکرد