سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فلاحی در صحن علنی:

طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی هزار میلیارد هزینه دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره علت مخالفتش با طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس در مخالفت با طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی گفت: طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی یعنی حجیم سازی دولت، تفکیک دو وزارت خانه یعنی افزایش تصدی گری دولت و  افزایش تصدی گری یعنی افزایش بروکراسی اداری و این امر زمینه فساد را در کشور فراهم می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: وقتی دولت‌ها بزرگ شوند منابع بیشتری در اختیارشان قرار می‌گیرد و زمینه فساد و عدم پاسخ گویی در آن‌ها شکل می‌گیرد. حجیم سازی دولت به نفع ما نیست و هزینه‌های جاری دولت افزایش می‌یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سال ۷۶ تا ۹۸ با حجیم کردن دولت باعث شدیم که نسبت بودجه اعتباری ما به هزینه‌ ما از ۴۱ درصد به ۴۴ درصد برسد. حجیم سازی دولت بر خلاف قانون ششم توسعه و چابک سازی دولت است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل ما ساختارسازی جدید نیست، مشکل ما سیاست‌گذاری و عدم توجه به قانون عدم پاسخ گویی و نداشتن فرهنگ کار است. شبیه تیم فوتبالی شده ایم که مدام می‌بازد و فکر می‌کند با تغییر مربی عملکرد مثبتش افزایش می‌یابد.

فلاحی خاطر نشان کرد: ارائه دهندگان این طرح اعلام کرده اند این طرح هزینه‌ای ندارد؛ مگر می‌شود؟ این طرح بالای هزار میلیارد هزینه برای دولت در بر دارد و در این شرایط که وضعیت اقتصادی کشور مناسب نیست نباید اقدام به این کار‌ها کرد. مشکلات ما با تفکیک وزارتخانه‌ها از هم حل نمی‌شود. سال ۹۰ آن‌ها را ادغام کردیم و الان می‌خواهیم تفکیک کنیم.

وی ادامه داد: این کار کارشناسی نیست. در همه جای دنیا همه می‌روند به سمت اینکه خصوصی سازی انجام دهند. تفکیک دو وزارتخانه بر خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: متاسفانه نگاه به رویکرد‌ها و تغییر رویکرد‌ها نداریم. این طرح نیاز به ساختار جدی و هزینه جدید دارد مگر می‌شود کار جدید هزینه نداشته باشد؟

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
بی خونگی مستاجران چقدر هزینه دارد ؟ مرفهین بی درد .