سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسوی خبر داد؛

اجرای طرح نذر سلامت ۲ در زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان زنجان گفت:طرح ملی نذر سلامت۲همراه باخادمان حسینی هلال در مراسم‌ عزاداری امام حسین (ع) در استان زنجان در حال اجراست.

موسوی  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  گفت: جوانانی که عضو افتخاری هلال احمر استان زنجان هستند به عنوان خادمان حسینی در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، طرح ملی نذر سلامت ۲ را اجرا می‌کنند.

او افزود: جوانان هلال احمر استان زنجان در این طرح تب سنجی و غربالگری افراد دارای علائم  کرونا در ورودی هیئت‌ها را بر عهده دارند و در نشانه گذاری برای تعیین و رعایت فاصله استقرار عزاداران و ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم قبل و بعد از هر برنامه همکاری دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: راهنمایی عزادارن برای رعایت فاصله، ضدعفونی دست‌ها و کنترل پوشش ماسک عزاداران، راهنمایی افراد بدون ماسک برای دریافت ماسک داخل هیئت و ارائه توصیه‌های بهداشتی مورد نیاز به عزاداران توسط اعضای آموزش دیده تیم از دیگر وظایف مجریان طرح ملی نذر سلامت ۲ است.


موسوی هدف از اجرای طرح ملی نذر سلامت ۲ همراه با خادمان حسینی هلال را انسجام بخشی و اجرایی کردن دستورالعمل های های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری در مراسم‌های مذهبی ماه محرم، ترویج فرهنگ نوعدوستی و بشردوستی، مشارکت جامعه جوانان هلال احمر در امر ترویج فرهنگ مراسم‌ مذهبی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برشمرد.

او افزود: جامعه هدف این طرح هیئت‌های مذهبی بزرگ و پرمخاطب است که اعضای جوانان در قالب تیم‌های پنج نفره فعالیت دارند که اجرای آن از ۱۸ مرداد ماه امسال در استان زنجان آغاز شده و تا پایان مردادماه  ادامه خواهد داشت.

در ایام محرم الحرام سال گذشته نیز این طرح برای نخستین بار در استان زنجان در شهرستان‌های طارم، خدابنده، ماهنشان، ایجرود، زنجان، ابهر و خرمدره با مشارکت اعضای جوانان داوطلب هلال احمر اجرا شد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.