سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشکسالی حجم محصول انگور دیم را در خراسان رضوی نصف کرد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تداوم پدیده خشکسالی سبب پیش‌بینی کاهش ۵۰ درصدی در حجم تولید محصول انگور دیم خراسان رضوی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین ساربان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: گستره تاکستان‌های دیم انگور در خراسان رضوی هفت هزار و ۷۰۰ هکتار و عمده خسارت ناشی از خشکسالی مربوط به همین شیوه و بخش از تولید محصول انگور در استان است.

او تاثیر منفی خشکسالی را بر تاکستان‌های آبی انگور مختص سال نخست بارآوری این شیوه کشت ذکر کرد و افزود: اما تاثیر خشکسالی در شیوه دیم کشت انگور دیم بر کیفیت و کمیت محصول همیشگی و بسیار منفی است.

معاون سازمان جهاد خراسان رضوی ادامه داد: دو هزار هکتار تاکستان نیز در این استان بطور معمول کم آبیاری شده و بیشتر حالت دیم دارند بگونه‌ای که آبیاری تکمیلی آن‌ها سالانه یک یا دوبار بیشتر نیست که حجم محصول انگور در این نوع از تاکستان‌های خراسان رضوی هم ۳۰ درصد کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید



ساربان بیان کرد: با وجود چنین وضعیتی در سطح تاکستان‌های دیم و نیمه‌آبی خراسان رضوی، کاهش حجم تولید انگور در تاکستان‌های آبی این استان چندان زیاد نیست.

او تصریح کرد: بر این اساس با توجه به مجموع شرایط جوی جاری از جمله خسارت سرمای پارسال و خشکسالی فعلی در خراسان رضوی، پیش‌بینی می‌شود حجم تولید انگور امسال در این استان نسبت به روال عادی به صورت میانگین در مجموع هر دو بخش کشت آبی و دیم حدود ۱۵ درصد کاهش عملکرد داشته باشد.

 

انتهی پیام//م.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.