سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزشی و کارآفرینی جهاددانشگاهی خراسان شمالی خبرداد ؛

آغاز دوره‌های آموزش تخصصی ویژه متقاضیان مشاغل خانگی در خراسان شمالی

حسن خوش صفا از آغاز برپایی دوره‌های آموزش تخصصی ویژه متقاضیان مشاغل خانگی در استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   حسن خوش صفا  معاون آموزشی و کارآفرینی جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت : در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان مقرر است دوره‌های آموزش تخصصی در ۱۴ رشته دارای ثبت نامی در استان برگزار شود.


بیشتر بخوانید 


او با بیان اینکه متقاضیان هر رشته در سامانه inhb.ir نام نویسی کرده اند، افزود: این رشته‌ها شامل خاطی، رودوزی سنتی، سفالگری سنتی، چادر شب بافی، انیماتور، برنامه نویسی، پرورش قارچ خوراکی، پرورش دهنده گوسفند و بز، تولید کننده گیاهان دارویی، تولید کننده محصولات زراعی، تولیدات چرمی دست دوز، سفالگری سنتی، گلیم بافی و معرق کاری است.

خوش صفا با تاکید بر اینکه این دوره‌ها کاملا تخصصی است، یادآورشد: با توجه به وضعیت شیوع کرونا امکان برپایی دوره‌ها به صورت حضوری نیست بنابراین همه آموزش‌ها به صورت مجازی به افراد ارائه می‌شود.

او با بیان اینکه اطلاع رسانی از طریق پیامک و تماس تلفنی با متقضیان ثبت نام شده در سامانه برای شرکت در دوره‌ها انجام می‌شود، افزود: برپایی این دوره‌ها از ساعت ۱۷ تا ۱۹ از اواخر مرداد ماه آغاز می‌شود.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب شناسی طرح‌های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال ۱۳۹۶ طراحی و به تصویب رسید. به منظور اجرای و پیاده سازی این طرح، جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای، واسطه‌ای و تسهیلگر مکلف به شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره مندی از شبکه‌های افقی و عمودی گردید.

ضمنا جهاد دانشگاهی با استفاده از شبکه کارشناسان، مشاوران و تسهیلگران خود در سراسر کشور در نظر دارد با بهره مندی از ظرفیت‌های تمامی سازمان‌های دولتی و غیر دولتی بویژه بخش خصوصی، حلقه‌های مفقوده و خلا طرح‌های مشابه قبلی را شناسایی و نقش و جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور را توسعه دهد.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.