سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون کرونا روی ریل سرعت/ وقتی کمبود دارو در روز‌های سیاه کرونایی خودنمایی می‌کند

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی از ورود محموله جدید واکسن و کمبود برخی دارو‌های بیماران کرونایی در استان خبر داد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: روز دوشنبه محموله جدید واکسن وارد استان می‌شود که با ورود این محموله، سرعت واکسیناسیون بیشتر می‌شود.

او با اشاره به دستورالعمل جدید کاهش سن گروه‌های سنی واکسیناسیون افزود: به زودی واکسیناسیون متولدین ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰ استان آغاز می‌شود.

شریف زاده با اشاره به این که هنوز امکان ثبت نام و دریافت نوبت واکسن برای گروه‌های سنی جدید در سامانه salamat.gov.ir امکان پذیر نیست اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده تا دو روز آینده امکان ثبت نام برای این گروه‌های سنی در سامانه فراهم می‌شود.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی با اشاره به این که طی سه روز گذشته روند بستری ببماران تنفسی افزایشی نبوده است تصریح کرد: تعداد بستری بیماران تنفسی در روز پنج شنبه ۴۵۹ بیمار، جمعه ۴۵۳ بیمار و امروز به ۴۲۷ بیمار تنفسی کاهش پیدا کرده است.

او با اشاره به این که اکنون از تمام ظرفیت بیمارستان‌های استان برای پذیرش بیماران کرونایی استفاده می‌شود ادامه داد: اکنون روند بیماری در استان تقریبا ثابت است، اما اگر روند افزایشی دوباره شروع شود وضعیت استان خطرناک می‌شود.

شریف زاده با اشاره به این که در استان برخی داروها و سرم‌های بیماران کرونایی با کمبود مواجه شده است گفت: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حال پیگیری است تا از شرکت‌های دارویی سهمیه داروی بیماران کرونایی را دریافت کند و هر چه زود‌تر این کمبود دارو‌ها را برطرف کند.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.