سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظامیان انگلیسی برای خارج کردن شهروندان این کشور از افغانستان وارد کابل شدند

وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که نیرو‌های انگلیسی برای خارج کردن شهروندان این کشور از افغانستان وارد کابل شده اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع بریتانیا با نشر بیانیه‌ای گفت: نیرو‌های بریتانیایی برای تخلیه شهروندان این کشور وارد افغانستان شده اند.

خاطرنشان می‌شود که نخست‌وزیر بریتانیا استفاده از حمایت نظامی برای تسهیل روند خروج شهروندان این کشور از افغانستان، از جمله استفاده از طیاره‌های نیروی هوایی بریتانیا در صورت لزوم، موافقت کرده است.

پیش از این گزارش شده بود که بریتانیا برای تخلیه شهروندان خود در افغانستان ۶۰۰ سرباز اعزام خواهد کرد.

عملیات خروج شهروندان بریتانیا از افغانستان توسط فرماندهی مرکزی دائمی ستاد مشترک ارتش بریتانیا واقع در نورث وود رهبری خواهد شد.

وزارت دفاع بریتانیا می‌گوید: این عملیات توسط ۶۰۰ سرباز نیرو‌های مسلح که اعزام آن‌ها قبلاً آغاز شده است، انجام می‌شود و اعضای تیپ ۱۶ هوابرد آخر هفته جاری کشور را (به مقصد کابل) ترک می‌کنند.

همچنان بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا گفته است: طی چند هفتۀ آینده ما تمام تلاش خود را برای حمایت از دولت افغانستان و کسانی که بیش از ۲۰ سال با ما همکار بوده اند، انجام خواهیم داد.

گزارش شده است که همزمان با پیشروی گروه طالبان در برخی مناطق افغانستان، سفارتخانه‌ها و آژانس‌های امدادرسان کشور‌های غربی روند خارج کردن پرسنل غیرنظامی خود را از افغانستان آغاز کرده اند.

در این میان پنتاگون اعلام کرد که حدود سه هزار نیروی خود را ظرف ۴۸ ساعت برای کمک به تخلیه پرسنل سفارت امریکا به افغانستان اعزام می‌کند.

سازمان ملل متحد هشدار داده است که پیشروی طالبان به سمت پایتخت و رسیدن اعضای این گروه به کابل، تاثیر فاجعه باری بر غیرنظامیان خواهد داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.