سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف چک پول‌های تقلبی در جهرم/غرق شدن مرد ۳۹ ساله در استخر ذخیره آب

مهم‌ترین حوادث ۲۳ مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۳ مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری قاچاقچی و کشف ۹۵ کیلو حشیش

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۹۵ کیلو حشیش در بازرسی از یک سواری پراید در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان داشت: مأموران انتظامی پاسگاه درز و سایبان حین گشت‌زنی و کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی "بندرعباس- لارستان" به یک سواری پراید مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: راننده بدون توجه به دستور پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی سواری پراید را توقیف و در بازرسی از آن ۹۵ کیلو حشیش کشف کنند.

فرمانده انتظامی "لارستان" با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، گفت: در راستای برقراری نظم و امنیت، برخورد با قاچاقچیان در طول شبانه روز در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف ۱۳ دستگاه لپ تاپ قاچاق توسط پلیس آباده

فرمانده انتظامی آباده از توقیف سواری پژو ۲۰۶ حامل ۱۳ دستگاه لپ تاپ قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: ماموران انتظامی آباده در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "شیراز- اصفهان" به یک سواری پژو ۲۰۶ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۳ دستگاه لپ تاپ خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش اموال قاچاق یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: نیروی انتظامی این شهرستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

برخورد مرگبار پژو با نیسان

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: بر اثر برخورد شدید سواری پژو با وانت نیسان در محور "کازرون-شیراز" ۲ نفر فوت و ۳ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در محور "کازرون-شیراز" به ماموران اعلام و سریعا به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند راننده وانت نیسان به دلیل تجاوز از سرعت با یک سواری پژو ۴۰۵ با ۵ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه ۲ نفر از سرنشینان پژو فوت و ۳ نفر دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند، به شهروندان توصیه کرد قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

اعتراف سارق به ۳۰ فقره سرقت کابل مخابراتی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از دستگیری سارق کابل‌های مخابراتی و کشف ۳۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل‌های مخابراتی در شهرستان "ممسنی"، شناسایی سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه و مواجه شدن با مستندات پلیس به ۳۰ فقره سرقت کابل‌های مخابراتی اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

غرق شدن مرد ۳۹ ساله در استخر ذخیره آب

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان از غرق شدن مردی ۳۹ ساله در داخل استخر ذخیره آب خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی عنوان کرد: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع غرق شدگی در روستای "حسین آباد رفیع آباد" بلافاصله ماموران کلانتری مرکز به همراه دیگر عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد مردی ۳۹ ساله در حال شنا در استخر زمین کشاورزی بوده که به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا غرق شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با بیان اینکه جسد متوفی تحویل پزشک قانونی شد، افزود: شنا کردن در سدها، رودخانه‌ها و استخر‌ها بسیار خطرناک می‌باشد و به شهروندان توصیه می‌شود از رفتن به این مکان‌ها جدا خودداری کنند.

کشف چک پول‌های تقلبی در شهرستان جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری یک متهم و کشف ۴۶ میلیون ریال چک پول تقلبی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس مبنی بر اینکه با ماشین شخصی، مسافری را سوار و پس از رسیدن به مقصد متوجه شدم وی در ازای پرداخت کرایه چک پول تقلبی به من داده است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص فرد متقلب را دستگیر و در بازرسی از وسایل همراه وی ۴۶ میلیون ریال چک پول تقلبی ۵۰۰ هزار ریالی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در هنگام دریافت اسکناس و چک پول به نکات امنیتی تعبیه شده در آن دقت کنند.

توقیف وانت و کشف ۴۷ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک دستگاه وانت پیکان و کشف ۴۷ کیلو تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی پاسگاه رستاق داراب حین کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۴۷ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

تسویه حساب شخصی با ایجاد مزاحمت سایبری

فرمانده انتظامی فسا از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که تهدید و ایجاد مزاحمت در فضای مجازی را برای انتقام جویی از شاکی انتخاب کرده بود.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: در پی مراجعه خانمی جوان مبنی بر تهدید و ایجاد مزاحمت برای وی از طریق شبکه‌های اجتماعی، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: علی‌رغم تلاش متهم بر پنهان ماندن هویتش با سوء استفاده از خطوط مختلف و ناشناس، افسران پلیس فتا با اقدامات تخصصی وی را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فسا ادامه داد: عامل ایجاد مزاحمت و تهدید که از بستگان نزدیک شاکی بود انگیزه خود را انتقام جویی و کینه‌های شخصی و خانوادگی بیان کرد.

فرمانده انتظامی فسا از تحویل متهم به دادسرا گفت و به کاربران توصیه کرد: از انتقال مشکلات و مسائل خانوادگی و شخصی خود به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با ایجاد مزاحمت، هتک حیثیت و. برای اطرافیان خودداری کنید که تبعات سوء و جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

به جای گاز در کپسول شیشه مایع جاساز بود

فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت: در بازرسی از کپسول گاز سواری پژو، ۵۴ کیلو شیشه مایع کشف شد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی بیان کرد: مأموران انتظامی نی‌ریز حین گشت زنی در محور مواصلاتی "سیرجان-شیراز" به یک سواری پژو ۴۰۵ که راننده دارای روحیه پریشان بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۵۴ کیلو شیشه مایع که به صورت ماهرانه‌ای در کپسول گاز جاسازی شده بود کشف شد، گفت: مواد مکشوفه از مرز‌های شرقی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داشت: برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

دستگیری سارق و کشف باتری دکل‌های مخابراتی در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف ۸ دستگاه باطری دکل‌های مخابراتی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت باطری دکل‌های مخابراتی در شهرستان کازرون، موضوع با هدف کشف در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: مأموران انتظامی پاسگاه دادین با بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی، یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه سارق دستگیر شده در بازجویی اولیه به ۸ فقره سرقت باطری دکل‌های مخابراتی اعتراف کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارق ۸ دستگاه باطری مسروقه کشف و پس از سیر مراحل قانونی تحویل نماینده شرکت مخابرات شد.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه سارق حرفه‌ای پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

قاتل فراری پس از ۵ روز در شهرستان سمیرم دستگیر شد

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری قاتل فراری پس از ۵ روز توسط کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: در پی وقوع یک فقره قتل مرد ۴۲ ساله در یکی از روستا‌های این شهرستان و و متواری شدن قاتل، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که جوانی ۲۲ ساله با سلاح شکاری مقتول را به قتل رسانده و به سمت استان اصفهان متواری شده است.

فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: تیمی متشکل از کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات میدانی و نامحسوس محل اختفاء قاتل ۲۲ ساله را پس از ۵ روز در شهرستان سمیرم از توابع اصفهان شناسایی و با اخذ نیابت قضائی وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر و به مرودشت انتقال دادند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم یک قبضه سلاح شکاری استفاده شده در صحنه درگیری کشف شد، اظهار داشت: قاتل علت و انگیزه قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، افزود: عاقبت اندیشی در امور، بالا بردن آستانه تحمل، داشتن مهارت حل مسئله و احترام به قانون می‌تواند از وقوع جرائم این چنینی جلوگیری کند.

اعتماد به تعمیرگاه‎ غیر مجاز موبایل سبب هتک حیثیت شد

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری تعمیرکار غیرمجاز موبایل که عامل تهدید و اخاذی دختر جوان بود خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی بیان کرد: خانمی جوان به پلیس فتا مراجعه و بیان کرد شخصی با دسترسی به تصاویر خصوصی من و انتشار آن در فضای مجازی باعث هتک حیثیت اینجانب شده است که پرونده اولیه تشکیل و در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: شاکی در اظهارات اولیه بیان داشت که با توجه به خرابی تلفن همراه خود به تعمیرکار موبایل در شهرستان داراب مراجعه و با توجه به شناختی که از وی داشته به او اعتماد کردم و تلفن همراه را جهت تعمیر به وی سپردم.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: در بررسی‌های فنی مشخص شد متهم بعد از تعمیر گوشی این خانم اقدام به کپی کردن تصاویر و فیلم‌های خصوصی وی کرده و آن را در فضای مجازی منتشر کرده است.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به اینکه کارشناسان با اقدامات تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و آن را دستگیر کنند، گفت: این مجرم سایبری بعد از مواجهه شدن با ادله و مستندات پلیس به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.

این مقام سایبری به مجرمان فضای مجازی هشدار داد: دسترسی به حساب و اطلاعات کاربران جرمی مطلق بوده و برابر قانون جرایم رایانه‌ای "هرکس به طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های مخابرانی که بوسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد" به حبس از ۹۱ روز تا یک سال و یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۲۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان به هموطنان توصیه کرد: قبل از مراجعه به تعمیرکاران موبایل، تمامی عکس‌های شخصی و خانوادگی خود و اطلاعات مهم را انتقال یا حذف کرده و برای تلفن همراه خود رمز عبور مناسب انتخاب کنند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.