سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور چهار مجوز اقامتگاه بوم گردی در آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از صدور چهار مجوز اقامتگاه بوم گردی در استان آذربایجان شرقی طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حمزه زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: توسعه صنعت گردشگری در قالب گسترش روستا‌های مستعد برای بوم گردی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی است و از سوی دیگر توسعه بوم گردی می‌تواند با معرفی گسترده به یکی از منابع مهم درآمدی و افزایش قدرت اقتصادی منطقه تبدیل شود.

او ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه و جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان آذربایجان شرقی یکی از مطالبه‌های مهم گردشگران، گردشگری طبیعی و تجربه زندگی سنتی روستایی است که در این راستا توسعه بوم گردی در اولویت این اداره کل قرار گرفته است.

او با بیان این‌که تا پایان پارسال ۲۲۹ واحد بوم گردی به صورت مستمر فعالیت داشتند، ادامه داد: با صدور چهار مجوز جدید اقامتگاه بوم گردی در سال ۱۴۰۰، مجموع مجوز‌های صادر شده استان به تعداد ۲۳۳ رسید که با آغاز فعالیت آن‌ها، فرصت زندگی به سبک روستایی برای گردشگران فراهم می‌شود.

 حمزه زاده گفت: چهار مجوز صادر شده جدید در شهرستان‌های ورزقان، میانه و اسکو قرار دارند در مجموع از میان ۲۳۳ واحد اقامتی بوم گردی بیشترین واحد اقامتی به ترتیب در شهرستان‌های کلیبر، اسکو، خداآفرین، ورزقان و مراغه قرار دارند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.