سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت کیت تشخیص سریع کرونا به همت محققان مشهدی

محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به ساخت کیت تشخیص سریع کرونا بر پایه نانوسنسور شدند که می‌تواند در ۳۰ ثانیه تا دو دقیقه نتیجه را مشخص کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،طاهره روحانی بسطامی پژوهشگر شرکت «نانوکاوشگران یکتای توس» (وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شرکت سازنده کیت تشخیص سریع کرونا) گفت : حساسیت کیت بیش از ۹۵ درصد است و نمونه برداری از بزاق انجام می‌پذیرد، بنابراین اثرات ناخوشایند و در بعضی موارد مخرب تست‌های اوروفارنکس و نازوفارنکس را ندارد.

او افزود: این کیت‌ها برای همه سنین قابل استفاده است و به دلیل استفاده از فناوری‌های نانو دارای حساسیت بالایی در شناسایی بیمارانی که دارای ویروس پایینی دارند، است.

پژوهشگر شرکت «نانوکاوشگران یکتای توس» ادامه داد: می‌توان با استفاده از این کیت شناسایی افرادی بی‌علامت و یا دارای ویروس پایین به سهولت میسر است که با این اقدام از انتشار بیشتر ویروس در سطح جامعه جلوگیری می‌شود؛ همچنین گونه‌های جدید ویروس با این تست قابل شناسایی است.

 روحانی بسطامی با بیان اینکه این کیت‌ها بزودی به مرحله تولید انبوه می‌رسد  بیان کرد: نتایج آزمایشگاهی ساخت این کیت تشخیصی بر اساس یک طرح تولیدی فناوری مصوب در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر روی بیش از ۵۵۰ بیمار انجام شده است که در مقایسه با شیوه استاندارد PCR بسیار موفقیت آمیز بوده است.


بیشتر بخوانید


او با تاکید بر اینکه از صاحبان طرح‌های فناور در این مرکز حمایت می‌شود، تصریح کرد: طراحی و ساخت کیت تشخیص سریع کرونا بر پایه نانوسنسور در یکی از شرکت‌های دانش بنیان این مرکز، مستقر در پارک علم و فناوری سلامت، انجام شده است.

پژوهشگر شرکت «نانوکاوشگران یکتای توس» تأکید کرد: هدف از اجرای این طرح تولید کیت تشخیصی سریع با قدرت تشخیص بیش از ۹۵ درصد از موارد مبتلا به بیماری کرونا است که از طریق تست بزاق و یا نازال انجام می‌شود.

انتهای پیام//م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.