سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ژنرال پترائوس: آمریکا و همپیمانانش در افغانستان مرتکب اشتباه بزرگی شدند

فرمانده سابق نیرو‌های آمریکایی و ناتو در افغانستان خروج آمریکا و همپیمانان آن از این کشور را اشتباهی بزرگ توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده سابق نیرو‌های آمریکایی و ناتو در افغانستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی گفت:  ما باید از تصمیم خارج کردن نیروهایمان از افغانستان برگردیم. چند ماه قبل که اعلام شد تصمیم گرفته شده که نیرو‌های آمریکایی از افغانستان خارج شوند من گفتم که ما از این تصمیم متاسف خواهیم شد. ما اکنون به علت این تصمیم متاسف هستیم.

وی افزود: وضع کنونی یک کابوس است. هیچ نتیجه خوبی در افغانستان حاصل نخواهد شد مگر آن که آمریکا و همپیمانانش درک کنند که اشتباهات بزرگی مرتکب شده ایم و طرح خارج کردن نیرو‌ها از افغانستان کاملا مبهم است.

فرمانده سابق نیرو‌های خارجی در افغانستان در ادامه گفت: فکر نمی‌کنم کسی این موضوع را درک کند که علاوه بر اهمیت استقرار نیرو‌های آمریکایی و ۸۵۰۰ نیروی ائتلاف مستقر در افغانستان حدود ۱۸۰۰۰ پیمانکار نظامی که در این کشور حضور داشتند چه نقش مهمی در تداوم فعالیت نیرو‌های هوایی افغانستان داشتند. من چند ماه پیش نگرانی خود را از وضع افغانستان اعلام کرده و گفته بودم که زمانی خواهد رسید که با توقف حمایت از نیروی هوایی افغانستان این نیرو عملا غیرفعال و غیرقابل استفاده خواهد شد. در این شرایط اگر طرف افغان بطور همزمان از ما درخواست استقرار نیرو و حمایت هوایی کند امکان ارسال نیرو برای ما به افغانستان غیرممکن خواهد شد.

وی در انتهای اظهاراتش گفت: در این شرایط هم نیرو‌های افغانستان هم بعد از چند روز جنگ در هر جبهه‌ای به این نتیجه خواهند رسید که گزینه پیش روی آن‌ها این است که یا باید فرار کنند، یا باید تسلیم شوند یا کشته شوند. این همان وضعی است که اکنون در افغانستان در حال وقوع است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
خودشونم میدونن الان ما راحت تریم