سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت سیل به ۱۲۴ واحد مسکونی استان قزوین

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: سیل اخیر به ۱۲۴ واحد مسکونی در آوج و الموت خسارت وارد کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اصغر گونجی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه سیل اخیر به ۱۲۴ واحد مسکونی در آوج و الموت خسارت وارد کرده است، گفت: از این تعداد واحد مسکونی آسیب دیده، هفت واحد در روستا‌های شهیدآباد، وروق و پروان به طور کلی آسیب دیده و نیاز به بازسازی دارند.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۱۷ واحد مسکونی روستایی آسیب دیده دیگر، لوازم مسکونی ۷۳ واحد نیز دچار خسارت شده که از این تعداد، ۳۲ واحد در شهرستان آوج و و مابقی مربوط به روستا‌های رودبار الموت شرقی و غربی بوده است.

گونجی یادآور شد: خوشبختانه در همان ابتدای وقوع سیل، با کمک نیرو‌های امدادی و بسیجی موفق شدیم داخل تمامی منازل را از گل و لای لایروبی کنیم و هم اکنون نیز لایروبی داخل محوطه منازل و معابر نیز در حال انجام است که این مساله نیز به زودی پایان خواهد یافت.

وی، روستا‌های کشکدشت، یارفی، زوارک، آتانرود، کلایه، کافرکش، هرانک، هنیز، ایلان و زرآباد را از جمله روستا‌های خسارت دیده در بخش رودبار الموت شرقی اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به خسارت و ایمن سازی‌های وارده سیل به ابنیه‌های فنی، گفت: در این حوزه نیز برای روستا‌های آوج به میزان ۵۰۰ میلیارد ریال و رودبار الموت شرقی هم ۲۵۰ میلیارد ریال جهت ایمن سازی و روسازی ابنیه‌های فنی برآورد اعتبار شده است.

گونجی یادآور شد: با توجه به حادثه پیش آمده، برخی از تاسیسات و ابنیه‌های فنی مانند دیواره سازی، دیوار‌های حایل و پل‌ها نیازمند ایمن سازی بوده که با تخصیص اعتبارات مورد نیاز نیز اقدامات لازم از سوی این نهاد به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.