سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از جمع آوری زباله در خیابان تا کسب رتبه برتر کتابخوانی

مدیرکل موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی اصفهان گفت‌:۲۵ کودک کار با حمایت موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی با شرکت در مسابقه باشگاه کتابخوانی با رقابت ۲۲ هزار باشگاه کتابخوانی در سراسر کشور رتبه برتر را کسب کردند.

نوید مسائلی مدیر کل موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: کودکان کار از طریق تحقیق میدانی شناسایی می‌شوند و بعد از تشکیل پرونده تحت حمایت موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی قرار می‌گیرند.
او افزود: این کودکان در بحث معیشتی، درمان سلامت، روان و اقتصاد اولویت بندی می‌کنیم و طبق اولویت بندی به کودکان خدمات ارائه می‌شود که خدمات شامل کلاس‌های سواد آموزی، برگزاری جلسات مشاوره، برنامه ریزی در بحث اشتغال و کارآفرینی و ثبت نام در باشگاه ورزشی میشود.
مدیر کل موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی گفت: تا به امروز ۷۸۰ کودک در این موسسه شناسایی شده و ۲۵۰ کودک از این تعداد مورد حمایت قرار گرفته است؛ اما در واقع تعداد کودکان کار بیش از این آمار است و فقط یک سوم این کودکان شناسایی شده‌اند.
مسائلی با اشاره به اینکه در این موسسه بعد از شناسایی سرپرستان نیازمند، در جهت حمایت از آن‌ها شغل تامین می‌کنیم و جلسات مشاوره برگزار می‌کنیم افزود: بهزیستی پس از شناسایی سرپرستان کودکانی که از آن‌ها بهره اقتصادی میبرند پرونده آن‌ها را به قوه قضاییه ارسال می‌کند و با آن‌ها برخورد جدی می‌کنند و برای برخی از سرپرستان مجازات زندان در نظر گرفته می‌شود.
او خاطرنشان کرد: از شهروندان خواستاریم در صورت مواجهه با این کودکان بدون هیچ محبت و توهینی و در کمال احترام به کودکان بگویند احتیاجی به محصول شما نداریم.
مدیرکل موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی عنوان کرد: درآمد این کودکان متغیر و بستگی به عواملی همچون سن، ظاهر و محل کار کودکان دارد و میانگین روزانه ۵۰ الی۵۰۰ هزار تومان درامد روزانه این کودکان می‌باشد.
مسائلی در پایان عنوان کرد:هر چند که درآمد این کودکان خوب است، اما خطراتی که این کودکان را دچار خود می‌کند جبران ناپذیر است این کودکان در سنین پایین مواد مخدر را امتحان می‌کنند وارد روابط پرخطر میشوند و بزهکاری را یاد می‌گیرند.

 

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.