سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از اعلام گزینه رئیسی برای سکانداری آموزش و پرورش تا توزیع سیم‌کارت دانش‌آموزی

آموزش و پرورش هفته گذشته با اخباری درباره انتخاب گزینه جدید وزارت آموزش و پرورش و گمانه‌زنی مربوط به آن سپری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره تامین تبلت دانش‌آموزی و انتخاب گزینه جدید سکانداری آموزش و پرورش سپری شد.

نسبت فامیلی با آقای رئیسی ندارم

باغگلی درپاسخ به این سوال که آیا شائبه نسبت خانوادگی با رئیس جمهور صحت دارد یا خیر، بیان کرد: بنده هیچ نسبتی جز برادر دینی با آقای رئیسی ندارم و حتی دانشجوی خانم علم الهدی هم نبوده و اولین دیدارم با ایشان در یک همایش بود همچنین پایان نامه‌ام هم با خانم علم‌الهدی نبوده است.

توزیع ١٠ هزار سیم کارت دانش‌آموزی/ تامین ٣٠٠ هزار تبلت و گوشی از طریق طرح هدایت

سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره آمادگی برای شروع سال تحصیلی جدید با اشاره به اینکه کرونا شرایط ویژه ای را ایجاد کرده است، اظهار کرد: با توجه به این شرایط، برنامه‌هایی در نظر گرفته شد تا دانش آموزان از تحصیل باز نمانند و یکی از اصلی ترین این روش ها بهره گیری از آموزش مجازی به ویژه در بستر شاد بود.

او ادامه داد: این روش در نظام تعلیم و تربیت قالب شد البته که در همان گام های اولیه دریافتیم که ۳۰ درصد دانش‌آموزان دسترسی به این شبکه را ندارند بنابراین طرح هدایت را راه اندازی کردیم تا بر این اساس امکان پوشش تحصیلی برای تمام دانش‌آموزان میسر شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در شرایط کنونی حدود ۳۰۰ هزار تبلت و گوشی تلفن همراه تهیه شده است که این تعداد با استفاده از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش و کمک های مردمی بوده است همچنین بیش از ۲۵۰۰ تبلت به کمک ایفای مسئولیت های اجتماعی از سوی استانداران تعهد شد.

راه اندازی ۷۲۹ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در کشور

مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش با استفاده از کارآمدترین مشاوران متخصص در موضوع انتخاب رشته به یاری داوطلبان کنکور برای انتخاب آگاهانه و آزادانه آمده است.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از شروع به کار ۷۲۹ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری وزارت آموزش و پرورش، در سراسر کشور خبر داد.

«باغ‌گلی» گزینه رئیسی برای سکانداری آموزش و پرورش

بعد از روی کار آمدن دولت جدید و گمانه زنی‌های بسیار برای انتخاب وزیر آموزش و پرورش، این وزارتخانه عیالوار و پر رفت و آمد از حیث تعدد وزرا، رئیسی در نهایت «حسین باغ‌گلی» را به عنوان گزینه پیشنهادی سکانداری آموزش و پرورش معرفی کرد.

باغ‌گلی از مدیران جوان و متولد ۱۳۵۷ ، دارای مدرک فلسفه تعلیم و تربیت است همچنین در شرایط کنونی مدیریت مجموعه مدارس امام رضا علیه السلام در مشهد را بر عهده دارد.

برگزاری هیئت‌های انصار المهدی (عج) حضوری و مجازی

مرتضی جهانبازی، مسئول دبیرخانه هیئت‌های دانش آموزی انصارالمهدی (عج) در آستانه ماه محرم و مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: هیئت‌های دانش‌آموزی انصار المهدی (عج) همه ساله با حال و هوای خاص دانش‌آموزی در سراسر کشور برگزار می‌شود. امسال نیز با توجه به این شرایط خاص بیماری کرونا هیئت انصارالمهدی با اجرای دستور العمل‌های بهداشتی ویژه دانش‌آموزان در اکثر استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

او  ادامه داد: امسال نیز اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان سبد برنامه‌های محتوایی برای دانش آموزان در ایام در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.