سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اصفهان:

استقرار چهار فرمانداری جدید در اصفهان نتیجه همگرایی و یک صدایی است

استاندار اصفهان گفت: استقرار چهار فرمانداری جدید در اصفهان، مطالبه ای دیرین و رخدادی کم سابقه و شاخص است که به دنبال همگرایی و یک صدایی تحقق یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس رضایی استاندار اصفهان امروز در آیین افتتاح فرمانداری شهرستان‌های جَرقویه، وَرزَنه، هَرَند و کوهپایه که در شهر هرند برگزار شد، افزود: استقرار چهار فرمانداری در شرق اصفهان، اقدامی بود که در دولت تدبیر و امید انجام شد و توسعه همه جانبه منطقه در همه بخش‌ها را به دنبال خواهد داشت.

استاندار اصفهان اظهار کرد: در تقسیمات کشوری بسیاری از مناطق تغییراتی داشتند، اما در تاریخ بعد از انقلاب، اینکه چهار شهرستان از یک شهرستان دارای فرمانداری شود اقدامی کم سابقه است.

به گفته وی مردم این شهرستان‌ها مطالبات به حقی دارند که باید با تسریع استقرار نهاد‌های دولتی محقق شوند.

رضایی افزود: به ثمر نشستن فرمانداری‌های جداگانه در این شهرستان ها، نمود شهامت مدیران، کار کارشناسی، همدلی و یک صدایی است.

وی با بیان اینکه در تاریخ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی همواره شاهد خدمات دولت‌های متخلف بودیم، افزود: یکی از روش‌های شناخت قیاس است از این رو با بررسی آنچه که امروز داریم و آنچه داشته ایم، باید قدردان خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

استاندار اصفهان گفت: در شرایط خاصی که دولت‌ها در آن قرار دارند باید در سنجش اقدامات آن‌ها منصف بود.

وی اضافه کرد: اگر مشابه تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر علیه کشورمان وجود دارد در هر کجای دنیا بود حکومت‌ها سقوط می‌کرد، اما در سایه منویات و رهنمود‌های عالمانه رهبر معظم انقلاب، همدلی و تدابیر خوب دولت در شرایط کرونا، خشکسالی و سایر مسائل کشور اقتدار و موجودیت نظام همچنان پابرجاست.

رضایی افزود: شرایط کشور به قدری سخت است که برخی روز‌ها کمتر از ۱۰۰ هزار بشکه نفت صادر شده است، اما کشور نخوابید و خللی در اداره آن به وجود نیامد.

وی گفت: اگر امروز حتی گندم وارد نکنیم مشکلی برای تامین مواد غذایی و کالا‌های اساسی نداریم در حالی که در کشور‌های دیگر قفسه‌های فروش مواد غذایی چندین بار خالی ماند، در شرایط فعلی نگهداری هر بیمار کرونایی و تامین تجهیزات درمانی و واکسن با وجود تحریم‌ها و تنگنا‌های موجود دشوار و هزینه بر است، اما اقدامات و برنامه ریزی‌ها متوقف نشد.

استاندار اصفهان در ادامه افزود: پروژه سد کوهرنگ سه، طی ۱۱ سال ۲۱ درصد پیشرفت داشت، اما این میزان از سال ۹۷ تا سال گذشته به ۴۹ درصد رسید و امیدواریم از شهریور ماه با برطرف شدن ایراد فنی بزودی بستر کار به پایان برسد.

وی افزود: فرایند تکمیل اتوبان شهید سردار حجازی ۱۵ سال به طول انجامید، اما در سال ۹۸ بدنبال پیگیری‌ها به عنوان یکی از زیباترین و بهترین طرح‌ها به بهره برداری رسید.

همچنین مدیر کل تقسیمات کشوری وزارت کشور در این مراسم به تاثیر بدنه کارشناسی قوی در افزوده شدن چهار فرمانداری جدید شرق اصفهان اشاره و بیان کرد: این قدم نخست، آغازی برای حرکت‌های توسعه بخش آتی خواهد بود.

زهرا احمدی افزود: اصلاح حوزه انتخابیه این شهرستان‌ها نیز در صورت مهیا بودن شرایط مطرح و دنبال خواهد شد.

امام جمعه هرند نیز در این مراسم با قدردانی از پیگیری مستمر مسئولان برای به بار نشستن این مطالبه و نیاز چندین ساله مردم، اظهار کرد: ارتقای جایگاه این شهرستان‌ها خوشحالی و مسرت مردم را بدنبال داشته است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه هزینه کردن برای ارتقای این چهار شهرستان، سرمایه گذاری است، افزود: دولت جدید برای استقرار همه اداره‌های دولتی در این چهار شهرستان اقدام کند.

حجت الاسلام حسینی افزود: امکانات، نیرو بودجه و زیرساخت‌ها برای شهرستان شدن لازم است که باید ایجاد شود.

وی اضافه کرد: با استقرار فرمانداری ها، شرق اصفهان باید به قطب سرمایه گذاری و توسعه اشتغال تبدیل و ظرفیت‌های آن احیا شود.

امام جمعه هرند با بیان اینکه با استقرار نهاد‌های دولتی نیاز مردم شرق اصفهان به مراجعه به مرکز استان برطرف خواهد شد، گفت: استقرار اداره جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولویت قرار بگیرد.

حجت الاسلام حسینی افزود: در شرق اصفهان اکنون با توجه به ایجاد این چهار شهرستان، نیاز است که حداقل ۲ نماینده برآمده از مردم همین مناطق در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.

حسین سیستانی فرماندار اصفهان نیز در این مراسم گفت: مطالبات مردم با تشکیل فرمانداری‌های چهار شهرستان مرتفع خواهد شد و این رخداد، هدیه ارزشمند در پایان دولت تدبیر وامید به مردم است.

حیدر قاسمی، معاون سیاسی استاندار اصفهان با بیان اینکه هرندی‌ها در کمک رسانی زبانزد هستند، افزود: به طور یقین در استقرار فرمانداری‌ها و ملزومات آن نیز این کمک و همراهی به اوج خواهد رسید تا شاهد به بار نشستن آثار و نتایج ملموس در این شهرستان باشیم.

با تصویب هیات دولت سه بخش شرق اصفهان شامل کوهپایه، هرند ورزنه و جرقویه به شهرستان تبدیل شدند و نامه آن به استانداری ابلاغ شد.

این مطالبه ۲۵ ساله مردم شرق اصفهان بود که سبب رفع محرومیت و کاهش حجم مراجعه به کلانشهر اصفهان می‌شود.

بر اساس مصوبه هیات وزیران امسال شهر‌های جَرقویه، وَرزَنه، هَرَند و کوهپایه در شرق استان اصفهان به شهرستان ارتقا یافتند.

هرند با بیش از ۲۳ هزار نفر جمعیت در ٢٨ کیلومتری شهرستان ورزنه و در ۸۵ کیلومتری شرق شهر اصفهان واقع شده است.

این شهرستان داری ۲ بخش هرند و اژیه است.

با احتساب شهرستان‌های جدید، استان اصفهان ۲۸ شهرستان دارد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.