سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمار کشته شدگان سیل در شمال ترکیه به ۲۷ نفر رسید

با کشف ۱۰ جسد دیگر در جریان وقوع سیل و رانش زمین در شمال ترکیه، شمار قربانیان این حوادث به ۲۷ نفر افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تیم‌های جستجو و نجات در شمال ترکیه  از کشف ۱۰ جسد دیگر خبر دادند و با این حساب شمار قربانیان سیل و رانش زمین در این منطقه به ۲۷ نفر افزایش یافت.

بارش شدید باران که چهارشنبه استان‌های ساحلی بارتین، کاستامونو، سینوپ و سامسون در دریای سیاه را درنوردید باعث جاری شدن سیل در منازل و پل‌ها و تخلیه خودرو‌ها شد. بیش از ۱۷۰۰ نفر مجبور شدند منازل خود را تخلیه کنند. صد‌ها نفر هم با هلیکوپتر به محل امن منتقل شدند و بسیاری از آن‌ها به طور موقت در خوابگاه‌های دانشجویی اسکان داده شدند.

 مدیر بلایا و فوریت‌های اضطراری ترکیه اعلام کرد: آخرین اجساد در کاستامونو که بیشترین آسیب را بر اثر سیل به خود دیده پیدا شدند. این آژانس گفت که خدمه هنوز در جستجوی زنی هستند که در استان بارتین مفقود شده بود.

چندی پیش، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در خصوص حادثه جاری شدن سیل در چند شهر حوزه دریای سیاه در شمال ترکیه که طی دو روز گذشته خرابی‌های زیادی به بار آورده است گفت: هم اکنون ۷۴ هزار و ۶۴۴ نیروی کمکی به همراه ۶۱۰ خودرو، ۴۳۷ ماشین راهسازی، ۶۶ آمبولانس، ۱۹ بالگرد، ۲۴ قایق و ۱۸ پمپ تخلیه آب در حال کمک رسانی به مردم منطقه هستند.

پس از آتش سوزی‌های اخیر در ترکیه، وقوع سیل از جدیدترین حوادثی است که در این کشور رخ داده است؛ مسأله‌ای که متخصصان می‌گویند با تغییرات آب و هوایی در ارتباط است.

بر اساس این گزارش، بارش های سنگین سبب وقوع سیل شده است که در حال ویران ساختن ساحل شمالی ترکیه هستند؛ بطوری که یک پل را تخریب کرده و برق شماری از روستا‌ها را قطع کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.