سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست ۳ کشور اروپایی برای خروج شهروندانشان از افغانستان

۳ کشور آلمان، فرانسه و انگلیس از شهروندان خود خواستند هر چه سریعتر خاک افغانستان را ترک کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با پیشروی گروه طالبان در افغانستان، ۳ کشور اروپایی از شهروندان خود خواستند خاک این کشور را ترک کنند.

بر این اساس، وزارت خارجه ۳ کشور اروپایی شامل آلمان، انگلیس، و فرانسه در بیانیه‌هایی جداگانه از شهروندان خود خواستند خاک افغانستان را در اسرع وقت ترک کنند.

پیش‌تر وزارت خارجه آمریکا نیز از شهروندان خود خواسته بود هر چه سریعتر خاک افغانستان را ترک کنند. گروه طالبان تاکنون مدعی تصرف چندین شهر بزرگ افغانستان از جمله هرات، قندهار و بادغیس شده است.

فرانسه دیروز پنجشنبه اعلام کرد به علت تشدید درگیری‌ها بین طالبان و نیرو‌های حامی دولت افغانستان، اخراج مهاجران افغان را که با درخواست پناهندگی آن‌ها مخالفت شده از اوایل ماه ژوئیه‏ به حال تعلیق در آورده است.

یک روز پس از اعلام خبری مشابه از طرف آلمان و هلند‏‏، وزارت کشور فرانسه اعلام کرد «با توجه به وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان‏، فرانسه از اول ماه ژوئیه اخراج مهاجران افغان را به حال تعلیق درآورده است. ما با همکاری شرکای اروپایی خود‏، تحولات اوضاع این کشور را از نزدیک دنبال می‌کنیم».

در سال ۲۰۲۰ میلادی، فرانسه نخستین کشور مبدأ متقاضیان پناهندگی افغانی بود و هشت هزار و ۸۸۶ تقاضای پناهندگی از سوی مهاجران افغانستانی در این کشور ثبت شد. در تاریخ ۱۱ ژوئیه‏، افغانستان از کشور‌های اروپایی درخواست کرده بود به علت تشدید درگیری‌ها در این کشور‏، طی سه ماه آینده اخراج مهاجران را متوقف کنند. پس از این درخواست، کشور‌های سوئد و فنلاند بازگرداندن پناهندگان را به افغانستان به حال تعلیق درآوردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، طالبان ، آلمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.