سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدیان خبر داد:

آیین‌های تعزیه و شیرخوارگان حسینی در فارس حضوری برگزار نمی‌شود

رئیس شورای هیات‌های مذهبی استان فارس گفت: برگزاری مراسم سنتی دارای تجمع غیر قابل کنترل مانند مراسم شیرخوارگان حسینی و تعزیه به صورت حضوری ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رضا محمدیان رئیس شورای هیات‌های مذهبی استان فارس با اعلام اینکه شورای هیات‌های مذهبی استان فارس بیانیه جدیدی در خصوص دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم صادر کرده است، افزود: برگزاری مراسم سنتی و مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در فضای باز تا سقف ۲ ساعت با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی مصوب خصوصاً فاصله گذاری اجتماعی و استفاده دائم از ماسک صورت پذیرد.

او ادامه داد: رعایت نظم، نظافت، ضد عفونی کردن اقلام و فضای مورد استفاده، عدم ایجاد مزاحمت برای همسایگان و جمع‌آوری زباله‌های مربوط به مراسم مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای هیات‌های مذهبی استان فارس با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به نکات ایمنی اضافه کرد: مسئولان هیات‌های مذهبی فارس دقت داشته باشند که حجم وسایل، سیم‌کشی برق و دیگر موارد باعث ایجاد حادثه و آتش‌سوزی نشود و در این زمینه همکاری با ماموران سازمان آتش‌نشانی الزامی است.

او اظهار داشت: توجه ویژه به مسایل امنیتی و دقت به تذکرات و همکاری کامل با نیرو‌های امنیتی، پلیس و راهور توسط مسئولان و عوامل اجرایی هیئت‌ها صورت پذیرد.

محمدیان اعلام کرد: پخش نذورات با رعایت کامل دستورالعمل‌های مربوطه و توجه به تذکرات ماموران بهداشت صرفاً به صورت بسته‌بندی و بیرون‌بری مجاز است.

او با تاکید بر اینکه از انجام حرکات، تجمعات، نحوه عزاداری و یا اموری که باعث ایجاد وهن و بدبینی و فضاسازی علیه مراسم عزاداری است باید خودداری شود، گفت: حرکت هیئات به خارج از محدوده هیئت‌ها ممنوع است و ساعت انجام برنامه‌های هیئات باید تا قبل از نیمه شب برنامه‌ریزی شود.

رئیس شورای هیات‌های مذهبی استان فارس افزود: با توجه به شرایط خاص بیماری کرونا در کشور در صورت ابلاغ موارد جدید توسط مراجع رسمی استانی و کشوری هیات‌های عزاداری نسبت به اجرای موارد مربوطه اهتمام داشته باشند.

او گفت: امید است با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مفاد مصوبات ابلاغی و توجه ویژه به حفظ سلامت مردم مجموعه هیئت‌های مذهبی همچون گذشته بتوانند با ایجاد فضای معنوی در سطح جامعه با ایجاد فضای توسل به دستگاه اهل بیت (ع) و دعا و توجه به درگاه خداوند باری تعالی زمینه‌سازی لازم برای ایجاد همدلی معنوی بیشتر در جامعه و رفع گرفتاری‌ها و دفع این بیماری منحوس را فراهم آورند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
چجوری با این برق رفتگیها