سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت؛

الزام بانک مرکزی به پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خرید تضمینی محصولات کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی تصویبنامه خرید‌های تضمینی و حمایتی محصولات کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، تصویبنامه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در خصوص خرید‌های تضمینی و حمایتی محصولات کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

بر اساس تصویب نامه وزیر جهاد کشاورزی، این شورا که متشکل از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است، در جلسه روز دوشنبه، ۱۸ مردادماه، به استناد مفاد قانون «اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی» و ماده ۳۶ قانون «الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۱۳۹۳»، موارد زیر را به تصویب رسانده است:

سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مجاز است نسبت به خرید‌های تضمینی و حمایتی محصولات کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورا اقدام کند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است، تسهیلات بانکی به میزان ۱۵ هزار میلیارد ریال (هزار و پانصد میلیارد تومان) از طریق بانک‌های عامل را برای خرید تضمینی و حمایتی محصولات کشاورزی در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در چهارچوب قانون بودجه کشور (۱۴۰۰) قرار دهد و ضمن هماهنگی با بانک‌های عامل به نحوی اقدام کند که تا قبل از دی ماه امسال، تمامی تسهیلات مربوط، پرداخت و امکان ورود موثر در بازار، همراه با کسب رضایت تولیدکنندگان فراهم شود.


بیشتر بخوانید:


سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است، اصل و سود تسهیلات را از محل اعتبارات مصوب تعهد و تضمین کند. این تضمین دولت، نافی وظایف بانک برای وصول مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات نیست.

سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلفند ضرر و زیان ناشی از انجام خرید‌های تضمینی و حمایتی را پس از انجام حسابرسی توسط سازمان حسابرسی پرداخت کنند.

سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران موظف است تسهیلات دریافتی را در سررسید مقرر از محل فروش محصولات خریداری شده و ضرر و زیان دریافتی، بازپرداخت کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.