سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کربلا تمام ناشدنی است

حجت الاسلام عدالت گفت: کربلا صحنه تمام عیار عشق و ارادت و کلاس مردانگی و غیرت بود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام عدالت خطیب حوزوی در جمع مدیران استان مرکزی ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله علیه السلام، کربلا را صحنه تمام عیار عشق و ارادت و شور و شهادت و کلاس مردانگی و غیرت دانست.

حجت الاسلام عدالت گفت: حادثه کربلا تمام ناشدنی است و در تاریخ و ادیان و مذاهب مختلف از آن به عنوان تابلوی تمام نمای ایثار و جانبازی یاد شده است.

او اضافه کرد: امام حسین (ع)  با تمام داشته هایش به کربلا آمد تا پیام‌آور عدالت و ظلم ستیزی باشد و دو چیز را در تاریخ ثبت کرد یکی مظلومیت خود و اهل بیتش و دیگری محبتی که در دل پیروانش همچون آتش روشن کرد که هیچگاه خاموش نخواهد شد.

این خطیب حوزوی با اشاره به شخصیت شناسی عدالت خواهان کربلا بیان کرد: باید به تاریخ رجوع و شخصیت افراد حاضر در کربلا را تحلیل کنیم و ببینیم آن‌ها با چه دیدگاه و هدفی وارد صحنه کربلا شدند.

او ادامه داد: در حالی که یک طرف حسین (ع) و یارانش و در طرف دیگر هم یزیدیان بودند حر آزاده‌ای بود که عاقبت به درک و کمال رسید و شخصیت حسین را فهمید و برایش جان نثاری کرد.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: محرم 1400 ، کربلای معلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.