سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویم گردشگری ابلاغ شد

معاون گردشگری، تقویم رویدادهای شاخص گردشگری کشور را به مدیران کل ادارات استانی ابلاغ کرد.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری، معاون گردشگری، تقویم رویداد‌های شاخص گردشگری کشور را با هدف توسعۀ گردشگری رویدادمحور و توزیع متناسب مکانی و زمانی سفر به مدیران کل ادارات استانی ابلاغ کرد.

ولی تیموری با اشاره به اهداف این تقویم، اظهار کرد: دستیابی به اهدافی از جمله خروج از فصلی بودن گردشگری و متوازن ساختن سفر در کشور، تنظیم رویداد‌ها در تقویم به منظور برگزاری در زمان و مکان مشخص و نیز هدفمند و برنامه‌محور کردن رویداد‌ها از جمله دستاورد‌هایی به شمار می‌آید که در پی این اقدام محقق می‌شود.

او در تشریح فرآیند انتخاب رویدادها، گفت: تعریف شاخص‌ها به تفکیک برای رویداد‌های استانی، ملی و بین‌المللی و سپس ارسال شاخص‌ها به استان‌ها، در نهایت جمع‌بندی و صحه‌گذاری رویداد‌های دریافتی را به دنبال داشته است. همچنین پس از گردآوری نهایی تهیه اطلاعات تکمیلی و طراحی وب‌سایت الکترونیکی برای هر رویداد نیز در دستور کار قرار گرفت.

معاون گردشگری بیان کرد: انتظار می‌رود با این اقدام، رویداد‌ها و جشنواره‌ها به سمت جریان‌سازی سفر به نقاط مختلف کشور و قابلیت برنامه‌محور شدن و امکان تنظیم و فروش تور‌های برنامه‌ریزی‌شده و در نتیجه توسعه صنعت بزرگی به نام MICE به مفهوم گردشگری ملاقات‌ها، کنفرانس‌ها و رویداد‌ها در کنار صنعت گردشگری کشور منتهی و به یک محصول قابل اتکا برای رونق گردشگری و ابزاری برای سیاست‌گذاری‌های گردشگری تبدیل شود.

تیموری گفت: تقویم رویداد‌های شاخص گردشگری کشور شامل دو رویداد منتخب از هر استان برای آگاهی و بهره‌برداری لازم ابلاغ شد تا هر یک از ادارات کل استانی با تمرکز بر رویداد‌های شاخص خود نسبت به برنامه‌ریزی و ترویج سفر در طول سال اقدام کنند.

او افزود: در جمع‌بندی این موضوع می‌توان گفت نظر به اهمیت و ضرورت ترویج و توسعه گردشگری رویدادمحور با هدف توسعه متناسب مکانی و زمانی سفر در سراسر کشور و نظرداشت معیار‌ها و ویژگی‌هایی نظیر استمرار در برگزاری، دسترسی مناسب، تجربه‌محوری و قابلیت تبدیل‌پذیری به محصولات گردشگری داخلی و بین‌المللی تقویم رویداد‌های گردشگری استان‌ها و تعیین فهرست رویداد‌های شاخص گردشگری کشور گامی مهم در این حوزه به شمار می‌آید.

معاون گردشگری گفت: از ادارات کل استانی خواسته شده است علاوه بر راه‌اندازی وب‌سایت رسمی و مجزا برای هر رویداد حداقل به دو زبان فارسی و انگلیسی و نیز اطلاع‌رسانی شایسته موضوع به کلیه ذی‌نفعان، ترتیبی اتخاذ کنند تا برگزاری مستمر و منظم رویداد‌های مندرج در تقویم مورد نظر در اولویت برنامه‌ریزی آن استان قرار گیرد و گزارش آن به صورت ادواری به معاونت گردشگری منعکس شود.

تیموری افزود: تقویم رویداد‌های شاخص گردشگری کشور برای بهره‌برداری علاقه‌مندان، در پرتال جامع گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به آدرس www.visitiran.ir قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.