سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل اوقاف استان سمنان:

چهارپایه‌خوانی احیا می‌شود

مدیرکل اوقاف استان سمنان از احیای برنامه چهارپایه خوانی سنتی در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: با تفاهم‌نامه انجام شده با خانه مداحان این رسم در محرم اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف استان سمنان به مناسبت دهه نخست ماه محرم با اشاره به احیای سنت قدیمی چهارپایه خوانی به خصوص در دامغان استان سمنان، بیان کرد: این رسم طی تفاهمی که با خانه مداحان و شعرای آئینی صورت گرفته احیا و در ماه محرم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت احیای مراسم سنتی به خصوص عزاداری‌های منحصر به فرد در سطح استان سمنان، افزود: امسال در قالب طرح بصیرت عاشورایی شاهد احیای برگزاری سنت‌های عزاداری در سطح استان و به میزبانی بقاع متبرکه خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف استان سمنان با بیان اینکه بصیرت عاشورایی در ۲۵ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود، بیان داشت: اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیش از گذشته در این مراسم الزام دارد که مراتب به امنا و هیئت‌ها ابلاغ شده است.

تدینی با بیان اینکه مردم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی در بقاع می‌توانند حضور پیدا کنند، بیان داشت: امسال مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) نیز در بقاع متبرکه استان و در قالب طرح بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری احلی من‌العسل ویژه جوانان هیئتی استان سمنان در بقاع متبرکه در قالب طرح بصیرت عاشورایی، گفت: حضور هیئت‌های عزاداری در صحن امامزادگان و بقاع متبرکه استان به شرط رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز بلامانع خواهد بود همچنین مردم و هیئت‌ها در مراسم عزاداری ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی نیز در بقاع می‌توانند شرکت کنند.

مدیرکل اوقاف استان سمنان با بیان اینکه رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغی ستاد مقابله با کرونا محور اصلی برنامه‌های ماه محرم سال جاری است، گفت: هیئت‌ها به این موضوع اهمیت بیشتری بدهند چرا که سلامتی در کنار شور حسینی اهمیت دارد.

انتهای پیام / گ 

 

برچسب ها: اوقاف ، محرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.