سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عشق به حسین شیعه و سنی نمی شناسد/ وقتی اهل سنت بانی پهن کردن سفره اطعام حسینی می شوند

در روز‌های محرم سفره‌های پربرکت نذر امام حسین (ع) در جای جای خراسان جنوبی پهن می‌شود؛ نذری‌هایی که طعمشان با تمام غذا‌های عادی فرق دارد و شیعه و سنی در آن ها شریک اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نذری دادن به عزاداران امام حسین (ع) سنتی دیرینه و پسندیده است که در شب و روز تاسوعا و عاشورا به اوج خود می‌رسد؛ برادران اهل سنت نیز در این ایام دیگ‌های نذریشان را برپا می‌کنند و شروع به پخت غلور می‌کنند.

یکی از برادران اهل سنت می گوید: یک سال در ماه محرم برایم مشکلی پیش آمد و تصمیم گرفتم اگر مشکلم حل شود هر ساله در روز عاشورا غلور نذری پخت کنم و بین عزاداران حسینی توزیع کنم و اکنون چندین سال است که این کار را انجام می‌دهم و شیوع کرونا خللی در این روند ایجاد نکرده است.

او با اشاره به اینکه قیام امام حسین آنقدر بزرگ بوده است که حالا بعد از سالیان سال مردم برای او و خاندانش عزاداری می‌کنند و به یاد او هستند افزود: هرچند غربی‌ها و شبکه‌های غربی چندسالی است که به دنبال آن هستند تا قیام امام حسین را تضعیف کنند و عشقی که به حسین (ع) در دل‌های اهل سنت جا گرفته را از بین ببرند، اما باید بدانند الطاف او برای ما بسیار آشکار است و من بار‌ها کمک او را در زندگی ام دیده ام.

حب حسین در دل اهل سنت جا گرفته است

دوست داشتن و علاقه و شور حسینی مربوط به امروز و دیروز نیست؛ بلکه از سالیان قبل برادران و خواهران اهل سنت ارادت خاصی به سیدالشهدا داشته اند.

حسینی امام جمعه‌ سابق شهرستان درمیان گفت: در اینکه تمامی اهل سنت ایران محب امام حسین (ع) هستند شکی نیست؛ در شهرستان درمیان خراسان جنوبی نیز اهل سنت به امام حسین ارادت خاصی دارند و این را در این مدتی که امام جمعه‌ آن منطقه بوده ام به وضوح دیده ام.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه عشق به امام حسین در میان اهل سنت مربوط به امروز و دیروز نیست افزود: زمانی که تاریخچه وقف‌های اهل سنت را برای امام حسین ببینیم متوجه می شویم از دوران‌های بسیار قبل اهل سنت ارادت خاصی به امام حسین و خاندان او داشته اند.

حسینی با بیان اینکه در روستا‌های شهرستان درمیان که بیشتر هم اهل سنت هستند موقوفات زیادی برای امام حسین و ماه محرم وجود دارد اظهار کرد: موقوفات روستای گاوویچ و روستای اشک این منطقه از جمله آن هاست که اهل سنت روستای اشک حسینیه‌ای به نام سیدالشهدا ساخته اند و هرساله نیز در این حسینیه مراسم عزاداری در ماه محرم برگزار می‌شود.

امام جمعه سابق درمیان ادامه داد: بانوان روستای نوقاب درمیان در روز عاشورا نان پخت می کنند و آنقدر این تعداد نان‌ها زیاد است بود که به روستا‌های اطراف نیز فرستاده می شود.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.