سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور پروانه فعالیت مجموعه‌دار فسیل جانوری و گیاهی در طارم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از صدور پروانه فعالیت مجموعه‌دار فسیل جانوری و گیاهی در روستای درام شهرستان طارم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: در راستای مدیریت، ساماندهی و نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال منقول فرهنگی_ تاریخی مجاز، پروانه فعالیت مجموعه‌داری با عنوان مجموعه فسیل جانوری و گیاهی در روستای درام شهرستان طارم صادر شد.

او افزود: این مجوز با تائید اداره‌کل موزه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان و اداره‌کل محیط‌زیست صادرشده و مجموعه‌دار می‌تواند با حمایت دولت فعالیت نمایشگاهی و موزه‌ای خود را شروع کند.

ارجمند ادامه داد: این پروانه مجموعه‌داری به‌عنوان هشتمین مجوز صادرشده برای بخش خصوصی در استان زنجان است و سومین پروانه فعالیت مجموعه فسیل جانوری و گیاهی در ایران است.

او گفت: مجموعه‌داری از فعالیت‌های باارزش علاقه‌مندان تاریخ، فرهنگ و هنر است که از روی علاقه شخصی وافر خود بدون قصد تجارت، میراث گرانبهای نیاکان و گذشتگان را برای آیندگان گردآوری و نگه‌داری می‌کنند که می‌توان از مجموعه‌داران تاریخی فرهنگی به‌عنوان حافظان آثار فرهنگی هنری و تاریخی یادکرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان افزود: این پروانه مجموعه‌داری پس از درخواست مجموعه‌دار به اداره‌کل استان و تکمیل مدارک و طی مراحل قانونی، از سوی اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی_تاریخی کشور صادرشده است.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.