سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لبریز شدن بیمارستان‌های آبیک از بیماران کرونایی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری آبیک گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی آبیک ویژه بیماران کرونایی تکمیل شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی اکبر رشوند معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری آبیک گفت: با توجه به شیوع پیک پنجم کرونا افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ موجب پر شدن تخت‌های بیمارستان‌های شهدا و ولیعصر در این شهرستان شده است.

وی با اشاره به اینکه تنها ۴۰ تخت ویژه بیماران کرونایی در این شهرستان، وجود دارد، اظهار داشت: هم اکنون ۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آبیک بستری هستند که ۱۰ نفر بیش از ظرفیت موجود است.

رشوند تصریح کرد: تعداد بستری‌های بیماران کرونایی طی هفته گذشته در مقایسه با چهار ماه قبل؛ بیش از سه برابر شده که در شرایط بحران قرار داریم و با توجه به کمبود تخت در این شهرستان در پذیرش بیماران با مشکل مواجه خواهیم شد.

این مسئول اضافه کرد: از ابتدایی اجرای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون، ۱۹ هزار نفر از جامعه هدف در این شهرستان واکسینه شده اند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم دهه محرم در آبیک افزود: اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی در برگزاری عزاداری ماه محرم توسط هیات‌های مذهبی ضروری است و مسوولان هیات‌ها ملزم به رعایت آن هستند.

رشوند تصریح کرد: بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری ماه محرم، قطعاً افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان را بدنبال خواهد داشت و در این صورت امکانات مراکز درمانی پاسخگوی مراجعه کنندگان نخواهد بود

وی تاکید کرد: بازرسان سلامت از اماکن، هیات‌ها و مساجد در سطح شهرستان بازدید خواهند کرد و این نظارت‌ها و کنترل‌ها از ابتدای ماه محرم تا پایان صفر ادامه خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری آبیک افزود: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان موظف است بر تمامی مراسم نظارت ویژه داشته باشد تا در صورت بروز هرگونه کم کاری توسط هیات‌های مذهبی، برخور قانونی انجام شود.

وی یادآور شد: نظارت و بازرسی بر فعالیت اصناف و فضا‌های پرجمعیت و متراکم ادامه دارد و باهر متخلفی بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.

شهرستان آبیک به مرکزیت شهری به همین نام با ۲ بخش مرکزی و خاکعلی در شرق استان قزوین قرار دارد و هم جوار با استان البرز است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.