سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقوع بدترین آتش سوزی رخ داده در جنگل‌های فنلاند

فنلاند هم اینک با بدترین آتش سوزی جنگل‌های خود در تاریخش مواجه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نبرد با آتش در جنگل‌های فنلاند همچنان ادامه دارد. این بدترین آتش سوزی ثبت شده جنگل‌ها در تاریخ سرزمین‌های شمالی است.

بر این اساس، آتش سوزی‌های گسترده در مناطق وسیعی از جنگل‌های فنلاند از حدود بیست روز پیش آغاز شده است. تنها طی پنج روز اخیر حدود سیصد هکتار از جنگل‌های شمال غرب فنلاند به طور کامل تخریب شده است. این منطقه در حدود ۵۰۰ کیلومتری شمال هلسینکی، پایتخت فنلاند است.

کارشناسان می‌گویند مهار کامل این آتش سوزی ممکن است تا اوایل ماه آینده میلادی (سپتامبر) طول بکشد. کارشناسان هواشناسی اعلام کردند: تابستان امسال گرمترین تابستان فنلاند طی دستکم پنج قرن گذشته بوده است.

اداره هواشناسی فنلاند طی ماه گذشته بار‌ها از شکسته شدن رکورد دمای حداکثری خبر داد. تابستان گرم امسال رعد و برق‌های شدیدی را برای فنلاندی‌ها به ارمغان آورد. گرمای شدید همچنین باعث قطع برق و اتش سوزی‌های متعددی در این کشور شد.

افزایش دما در فنلاند و بخش‌های نزدیک به قطب شمال باعث نگرانی مقامات شده است. گرمای غافلگیر کننده نه تنها باعث هجوم مردم کم طاقت به سواحل دریا‌ی بالتیک و خلیج فنلاند شده، بلکه قربانیانی را هم درپی داشته است. کشور فنلاند به عنوان سردترین کشور جهان دارای تابستان‌های بسیار کوتاه و خنک و در عوض، زمستان‌هایی طولانی و بسیار سرد است.

با این حال، تغییرات اقلیمی و گرم شدن بی سابقه هوا در فصل تابستان باعث آتش سوزی‌های گسترده در جنگل‌های این کشور و آسیب‌های جانی و مالی شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.