سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

رفع مشکلات خبرنگاران موجب افزایش تاثیرگذاری رسانه ها می شود

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: خبرنگاران کردستانی، دلسوز و کم توقع هستند و اگر به دنبال تاثیرگذاری بیشتر رسانه‌های داخلی هستیم باید مشکلات این قشر برطرف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران افراد زحمتکشی هستند که با کمترین دریافتی و امکانات باید در برابر اخبار خود پاسخگو باشند و همین موضوع، این قشر را آسیب‌پذیر کرده است.

او با بیان اینکه این قشر، پر تلاش، مودب و مظلوم هستند، افزود: خبرنگاران در برابر رسانه‌های معاند باید مطالب و محتوای قوی تولید کنند و جواب رسانه را با رسانه بدهند و از آنجا که انقلاب اسلامی ظرفیت و امکانات کمی ندارد، این مهم تحقق پذیر است.

نماینده  ولی فقیه در کردستان به مشکلات معیشتی خبرنگاران هم اشاره کرد و افزود: مظلومیت خبرنگاران از همین مساله نشات می‌گیرد که با اینکه مشکلات دیگران را رسانه‌ای می‌کنند، اما خود با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، ولی دست از تعهد و رسالت رسانه‌ای بر نمی‌دارند.

حجت الاسلام پورذهبی به توقعات از خبرنگاران پرداخت و یادآور شد: صداقت، امانتداری، امیدآفرینی و امیدبخشی، پرهیز از سیاه نمایی و مثبت گرا بودن، آرامش بخشی به جامعه (در شرایط تورم گرانی و بیماری)، تاکید بر وحدت، برخورد منصفانه با مسائل، مواجهه عالمانه و با مطالعه و داشتن حریت (یعنی انتقاد همراه با انصاف) از جمله ویژگی‌های یک خبرنگار متعهد و دلسوز است.

۱۷ مرداد به مناسبت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) توسط طالبان در شهر مزار شریف افغانستان به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

انتهای ییام/ک

برچسب ها: خبرنگار ، رسانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.