سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۵۰۰ درصدی نرخ اجاره بها در مهاباد

فرماندار مهاباد گفت: نرخ‌های اجاره بها در این شهرستان به ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

عارف خدرلو فرماندار مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: امسال نرخ اجارە منزل در این شهرستان به حدود ۵۰۰ درصد افزایش داشتە کە قابل قبول نبودە و با افزایش نرخ تورم همخوانی ندارد.

خدرلو افزود: اجاره بهای مسکن در سال جاری طبق توافق باید با افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصد قرارداد‌های سال قبل باشد که بیشتر از این میزان تخلف محسوب می‌شود.

او اضافه کرد: مشاوران املاک باید ساماندهی شوند بخشی از مشکلات کرایە خانە بە برخی از مشاورین املاک بر می‌گردد کە با ایجاد جریان دلالی موجبات افزایش سرسام‌آور قیمت کرایە را فراهم می‌سازند.

فرماندار مهاباد ادامه داد: روزانه شاهد مراجعه تعداد زیادی از شهروندان و گلایه در خصوص افزایش غیر متعارف قیمت بهای مسکن و دیعه هستیم که در همین ارتباط باید تصمیمات پیشگیرانه‌ای اتخاد شود.

این مقام مسئول در رابطە با شرایط اقتصادی اذعان کرد: ۳ عامل کرونا، خشکسالی و تحریم‌ها موجب فشار اقتصادی بر مردم شدە و انتظار می‌رود در این اوضاع مدیران و مسئولان اجرایی وقت و تلاش بیشتری را در رابطە با امورات صرف کنند.

فرماندار مهاباد ادامه داد: اعمال محدودیت‌های جدید در خصوص عملکرد و نحوه ثبت قرارداد در داخل بنگاه‌ها و ارائه یک رویه ضابطه‌مند برای افزایش سالانه قیمت اجاره بها باید در نظر گرفته شود تا بنگاه‌های معاملات املاک از آن تبعیت کنند.

انتهای پیام/ س خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.