سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: با همراهی وزارت صمت شرایط سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی در استان تسهیل می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری، استاندار خراسان جنوبی در دیدار با مشاور و معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طی چند ماه گذشته و با فعال شدن ستاد توسعه خاوران و ورود سازمان‌های وابسته به وزارت صمت از جمله تهیه تولید و ایمیدرو، اتفاقات خوبی در بحث سرمایه گذاری در حوزه معدن استان رقم خورده است.

 وی افزود: ورود این مجموعه‌ها و فعالیت‌هایی که در زمینه‌های اکتشافات و مطالعات صورت داده‌اند، پیامد‌های مطلوبی به همراه داشته است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: آن چه باید انجام شود این است که شرکت‌ها و اشخاص دارای صلاحیت تخصصی، تمکن مالی و با امکانات و تجهیزات کافی به این حوزه ورود کنند تا معادن استان به معنای واقعی فعال شوند.

ملانوری تصریح کرد: برای ما مهم است که هلدینگ‌هایی همچون گل گهر، چادرملو، گهر زمین و مس که از پشتوانه‌های مالی و فنی و مهندسی خوبی برخوردارند، به حوزه معدن استان ورود کنند.

وی افزود: ورود این هلدینگ‌ها ضمن این که سرمایه گذاری آن‌ها را به همراه دارد، الگویی برای پیشرفت استان محسوب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ذخایر معدنی استان، گفت: با وجود این ذخایر در کنار دیگر پیشران‌های توسعه شامل کشاورزی، گردشگری و مرز، عنوان محرومیت زیبنده خراسان جنوبی نیست.

ملانوری به برخی موانع بر سر راه حضور و فعالیت شرکت‌های علاقمند به سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: برگزاری مزایده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، دست و پای استان را برای انعقاد قرارداد با این مجموعه‌ها بسته است.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای تسهیل شرایط سرمایه گذاری این هلدینگ‌های دارای صلاحیت که سابقه فعالیت شایسته هم دارند را راهکاری ارائه کند.

ملانوری اظهار کرد: اگر قرار است معادن، منبع ثروت، اشتغال، درآمدزایی و توسعه برای استان باشند، باید راه‌های سرمایه گذاری و بهره برداری از آن‌ها هموار شود.

 این دیدار که با حضور مشاور و معاونین وزارت صمت و نیز رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همراه بود، به منظور بررسی چگونگی سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی در استان خراسان جنوبی برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.