سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم اختصاص دُز بیشتری از واکسن کرونا به استان گیلان

استاندار گیلان خواستار اختصاص دُز بیشتری از واکسن کرونا برای تسریع در انجام واکسیناسیون به‌ویژه سنین پایین‌تر از ۵۰ سال در استان شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان عصر امروز (چهارشنبه ۲۰ مرداد ماه) در دیدار معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از تلاش‌های کادر درمان و حمایت‌های وزارت بهداشت گفت: گیلان از نخستین استان‌های درگیر با کرونا بود و پس از ۲ ماه ابتدایی شیوع ویروس کرونا، در پیک‌های دوم، سوم و چهارم با بیمار‌های کمتری نسبت به میانگین استان‌های دیگر مواجه شد.

او افزود: متأسفانه گیلان جزء ۵ استان در کمترین میزان مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی قرار دارد و انتظار است مردم همچون دوره‌های گذشته مقابله با بیماری، همکاری‌های لازم را با کادر درمان داشته باشند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه حجم فشار‌ها بر کادر درمان بسیار بالاست، بر لزوم تقویت تجهیزات و امکانات موردنیاز دانشگاه علوم پزشکی و دارو تأکید کرد و اظهار داشت: در بخش درمان با افزایش تخت‌های ICU و ویژه کرونایی، امکانات سی تی اسکن، اکسیژن ساز و ونتیلاتور نیز تقویت شده است.

زارع خواستار اختصاص دُز بیشتری از واکسن کرونا برای تسریع در انجام واکسیناسیون به‌ویژه سنین پایین‌تر از 50 سال در استان شد و تصریح کرد: انتظار داریم وزارت بهداشت، نسبت به تقویت تجهیزات و امکانات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی ‌و دارو، برای ارائه خدمات مناسب‌تر پزشکی به بیماران در استان حمایت های لازم را به عمل آورد.

دستگاه‌های اکسیژن ساز هفته آینده به گیلان ارسال می‌شود

قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه گیلان پس از پیک اول جزء استان‌های آرام کشور از لحاظ مواجهه با کرونا بود، گفت: سویه جدید بیماری کاملا متفاوت است و بر این اساس تمامی ظرفیت ها، پای‌کار هستند و خوشبختانه در سطح کشور و استان، تخت برای پذیرش بیماران تعبیه شده و مردم نگرانی نداشته باشند.

او به راه‌اندازی سایت لاکان برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد و آن را طرحی الگویی برای سایر استان‌های کشور دانست و افزود: به زودی ۲۰۰ تخت جدید در این مجموعه و نیز بیمارستان حشمت رشت آماده پذیرش بیماران می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت از ارسال چند دستگاه اکسیژن ساز به گیلان تا هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: برخی مشکلات در تأمین دارو و سرم هم به‌زودی در حال برطرف شدن است.

جان‌بابایی خواستار نظارت بر درمانگاه‌های شبانه روزی و پذیرش در تمامی درمانگاه‌های دولتی، نهاد‌ها و نیرو‌های مسلح برای ارائه خدمات سرپایی و تزریقات کرونایی شد.

ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در ابتدای این دیدار، گزارشی از برنامه‌های انجام شده برای مقابله با کرونا، وضعیت بیماری و تمهیدات اندیشیده شده به‌منظور ارائه خدمات بهتر به بیماران در استان ارائه کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.