سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتباط آسم کنترل نشده با عواقب شدیدتر کرونا

بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که آسم خود را مدیریت می‌کنند شانس بیشتری برای مقابله با عواقب شدیدتر ویروس کرونا دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مدیکال اکسپرس، بر اساس یک مطالعه بزرگ که توسط دانشگاه کالیفرنیای جنوبی انجام شده است، مبتلایان به آسم که بیماری خود را به خوبی تحت کنترل دارند پیامد‌های شدیدتر کمتری نسبت به افراد مبتلا به آسم کنترل نشده دارند.

یافته‌های منتشر شده در مجله آلرژی و ایمونولوژی بالینی در عمل نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به آسم به ویژه کسانی که به مراقبت بالینی احتیاج دارند، باید در طول همه گیری کووید-۱۹ به مصرف دارو‌های آسم خود ادامه دهند.

ژانگهوا چن، سرپرست تیم تحقیق و استادیار علوم جمعیت و بهداشت عمومی در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می‌گوید: هر کسی که مبتلا به آسم است باید با پزشک خود مشورت کند تا اطمینان حاصل شود که بهترین درمان را برای آسم خود دریافت می‌کند که منجر به کنترل بهتر آسم شده و احتمال پیامد‌های شدید کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.

همکاری به محققان فرصتی داد تا تاثیر اختلالات تنفسی را بر پیامد‌های کووید در جمعیتی با دسترسی برابر به مراقبت‌های بهداشتی ارزیابی کنند.

محققان اطلاعات مربوط به ۶۱ هزار و ۳۳۸ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ را با استفاده از پرونده پزشکی الکترونیکی از Kaiser Permanente Southern California از ۱ مارس تا ۳۱ اوت ۲۰۲۰ جمع آوری کردند. میانگین سنی ۴۳.۹ سال بود. ۵۴ ٪ زن و ۶۶ ٪ نژاد/قومیت اسپانیایی داشتند.

از کد‌های پزشکی برای تعیین اینکه آیا این بیماران قبل از تشخیص کووید-۱۹ مبتلا به آسم یا بیماری انسدادی مزمن ریوی بوده‌اند، استفاده شد. محققان همچنین داده‌ها را جدا کردند، گروه «فعال» مربوط به بیمارانی بود که طی ۱۲ ماه گذشته برای آسم ویزیت بالینی داشته‌اند و گروه «غیرفعال» مربوط به افرادی که اینگونه نبوده‌اند.

در مجموع ۲۷۵۱ بیمار در گروه آسم غیرفعال در مقابل ۲۷۷۵ در گروه فعال بودند. علاوه بر این ۸۲۰ بیمار سابقه COPD داشتند. بیماران در گروه آسم فعال در مقایسه با افرادی که سابقه آسم یا COPD نداشتند، شانس بسیار بالاتری برای بستری شدن نیاز به حمایت تنفسی شدید و بستری در ICU ظرف ۳۰ روز پس از تشخیص کووید-۱۹ داشتند.

سابقه COPD با خطر بالای بستری شدن در بیمارستان، نیاز به حمایت تنفسی شدید و مرگ در ۶۰ روز پس از COVID-۱۹ همراه بود. به طور قابل توجهی محققان احتمال مرگ و میر بالاتری را در ۶۰ روز برای گروه فعال آسم مشاهده نکردند.

آنی ژیانگ، نویسنده دیگر این مطالعه نیز می‌گوید: این مطالعه فراتر از بررسی تاثیر آسم بر پیامد‌های کووید-۱۹ بود و در عوض بر نحوه تغییر پیامد‌های آن برای بیماران مبتلا به آسم بسته به سطح کنترل آسم متمرکز شد.ما همچنین دیدیم که حتی در بیماران مبتلا به آسم فعال، اگر از دارو‌های آسم استفاده می‌کردند، احتمال بدتر شدن نتایج کووید-۱۹ کاهش می‌یافت که نشان می‌دهد این دارو‌ها چقدر اهمیت دارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.