سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۰ هزار دانش آموز استان چشم انتظار سخاوت خیران

کمبود فضای آموزشی همچنان یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی نظام آموزشی استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در حالی که فقط ۴۰ روز دیگر تا شروع سال تحصیلی جدید مانده است اما همچنان مدارس استان با کمبود ۵۵۰ کلاس درس مواجه هستند.

یکی از اهالی مهرشهر بیرجند گفت: با توجه به شرایط منطقه که انبوه سازی شده و روز به روز به آمار دانش آموزان افزوده می‌شود تعداد کلاس‌های درس بسیار کم است.

او ادامه داد: علاوه بر کمبود کلاس درس در چند سال اخیر، فرسودگی مدارس در برخی از شهر‌های استان مانع اجرای مناسب برنامه‌های این دستگاه تعلیمی و تربیتی شده است.

یکی از معلمان مدرسه دانش مهرشهر گفت: این مدرسه در سال ۸۰ ساخته شده است که بعد از سال ۹۰ کلیه فضا‌های غیر آموزشی مدرسه به علت کمبود، تبدیل به فضای آموزشی شده است.

او ادامه داد: سال ۹۹-۱۴۰۰ ظرفیت مدرسه کامل بود و ظرفیت هر کلاس ۳۴ نفر بوده است.

خانم محمدی گفت : امسال از ما خواسته شده با توجه به کمبود فضای آموزشی دفتر همکاران مدرسه هم به کلاس درس تبدیل شود.

او بیان کرد : تراکم زیاد دانش آموزان در کلاس  بر بازدهی تدریس تاثیر منفی دارد که باید اعتباراتی در نظر گرفته شود تا مدارس جدید ساخته شود. 

هم‌اکنون آموزش و پرورش خراسان جنوبی به ۵۵۰ کلاس درس نیاز دارد که بیشتر این نیاز در مسکن مهر بیرجند است.

واقعی مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ۳۰۰ کلاس درس در مسکن مهر بیرجند ، ۶۴ کلاس در شهر‌های حاجی آباد، امیرآباد و دستگرد و بقیه کلاس ها در دیگر شهرستان های استان نیاز است. 

کمبود فضای آموزشی ۸۲ مدرسه را به سمت دوشیفته شدن  برد

واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:  ۸۲ واحد آموزشی در بیرجند دو نوبته اداره می‌شوند که در سایر شهرستان‌های استان این رقم به ۵ یا ۶ مدرسه بیشتر نمی‌رسد.

بیش از ۲۰ هزار دانش آموز استان هم اکنون در مدارس دو نوبته مشغول به تحصیل اند و چشم انتظار سخاوت و ایثار خیرانی هستند که همیشه در همه عرصه‌ها پیش قدم اند
انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.