سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدیان: باید منتظر صحبت‌های کادرفنی کشتی آزاد باشیم/ یزدانی در یک لحظه بازی را به تیلور واگذار کرد

پیشکسوت کشتی کشورمان درباره عملکرد آزادکاران ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، توضیحاتی را بیان کرد.

عسکری محمدیان، پیشکسوت کشتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عملکرد کشتی آزاد کشورمان در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار کرد: از المپیک ۱۹۴۸ لندن تا توکیو کشتی بار سنگین ورزش کشورمان را به دوش کشیده است و در این المپیک هم با اینکه از این عملکرد کشتی  راضی نبودیم، اما نمی‌خواهم از کادرفنی کشتی انتقاد کنم چرا که آنان زحمات خود را کشیده اند. نقاط ضعفی وجود داشته که متاسفانه نتوانستیم نتایجی در خور کشتی آزاد در المپیک توکیو کسب کنیم و کادرفنی باید درباره این مسائل  توضیح دهد، چرا که برای این کشتی گیران هزینه شده است. تمام هیئت‌های استانی برای کشتی گیرانشان در المپیک زحمت کشیده اند و هیئت کشتی مازندران واقعا مهد کشتی کشورمان است.

او ادامه داد: اولین مدال آور کشورمان در المپیک امامعلی حبیبی بوده است و عبدالله موحد، کمیل قاسمی، حسن یزدانی، مراد محمدی و قاسم رضایی همه کشتی گیران مازندرانی بوده اند که موفق شده اند در المپیک برای کشورمان مدال کسب کنند. من هنوزم متقعدم ما می‌توانستیم در این المپیک نتایج بهتری کسب کنیم و باید صبر کنیم تا کادرفنی صحبت هایش را در این خصوص بیان کند و ما نیز در ادامه دلایل فنی خودمان را بیان کنیم.

در کشتی بهترین دفاع، حمله کردن است

او در خصوص انتقادات به غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت: درست نیست که یک نفر را در این خصوص مقصر بدانیم. محمدی سال‌ها است که در کشتی مربیگری می‌کند و من به عنوان خدمتگزار کشتی مازندران نمی‌توانم در حال حاضر قضاوت کنم. همه افراد ضعف‌هایی دارند. من در ۲ المپیک شرکت کرده ام و در خیلی از بازی‌های آسیایی و جهانی شرکت کرده ام و به همه کشتی گیران حتی در رده‌های سنی خردسال نیز می‌گویم در کشتی بهترین دفاع، حمله است. اولین باری که تیلور در کرمانشاه توانست یزدانی را شکست دهد، گفتم این کشتی گیر هر ۱۵ ثانیه یک بار از حریفش زیر می‌گیرد و در مقابل چنین حریفی نباید روزنه‌ای ایجاد کرد، اما متاسفانه در یک لحظه او موفق به زیرگیری شد و در نهایت حسن یزدانی کشتی را واگذار کرد. یزدانی می‌توانست با ۲ مدال طلای المپیک در تاریخ کشتی کشورمان جاودانه شود.

محمدیان در خصوص عملکرد محمدحسین محمدیان در مسابقات المپیک اظهار کرد:، چون پدر او هستم، سعی کردم در  خصوص محمدحسین محمدیان کمتر صحبت کنم و به عنوان یک پدر نمی‌توانم کشتی‌های او را ببینم و در آن روز نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که من کشتی او را تماشا کردم . محمد حسین هیچ وقت برای آمدن به تشک کشتی نمی‌دوید و آن روز اصلا خودش نبود و متوجه شدم که او در حال کشتی گرفتن بریده است و وقتی که او به من زنگ زد به او گفتم که در کشتی برد و باخت وجود دارد و نباید زیاد ناراحت شود. امیدوارم در آینده نتایج بهتری را کسب کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.