سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتیجه معاملات بورس در ۲۰ مرداد؛

شاخص کل بورس در سالگرد سقوط تاریخی بازار بیش از ۳۰ هزار واحد رشد کرد

در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۳۰ هزار و ۷۷۸ واحدی، روی پله یک میلیون و ۷۸۴ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل بورس تهران امروز (چهارشنبه ۲۰ مرداد ماه) در ابتدای معاملات با رشد ۹ هزار و ۵۸۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحدی قرار گرفت و در نهایت شاخص کل بورس با رشد ۳۰ هزار و ۷۷۸ واحدی، روی پله یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحدی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۶ هزار و ۶۰۲ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «فولاد» و «شستا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «سپید»، «شستا» و «فولاد» سه نماد پر تراکنش بودند.


شاخص هم وزن نیز با رشد ۴ هزار و ۱۶۲ واحدی، روی پله ۴ هزار و ۲۲۳ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۸ میلیارد و ۹۹۰ میلیون سهم به ارزش ۶ هزار و ۶۰۲ میلیارد تومان رسید.

رشد ۴۲۳ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس هم با رشد ۴۲۳ واحدی روی پله ۲۱ هزار و ۲۱۲ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۲ میلیارد و ۵۷۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۸۹۸ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فارس، فولاد و شستا به ترتیب با ۳۹۱۹.۰۸، ۳۵۶۴.۵۴، ۲۳۲۶.۸۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد پاکشو، اپال و برکت با ۱۵۴.۹۶، ۸۹.۳۸، ۸۹.۲۸ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های آریا، مارون و کگهر به ترتیب با ۷۷.۳۱، ۴۲.۰۳ و ۴۰.۶۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد زماهان، بگیلان و حخزر، با ۲.۰۲، ۱.۹۷ و ۱.۸۷ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ یک هزار و ۸۰۴ میلیارد تومان به خود اختصاص داد، گروه چند رشته‌ای، شیمیایی و فراورد‌ه‌های نفتی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های کساوه، خرینگ و لپارس بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های غدام، بالبر و کدما بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های غگیلا، شاروم و هرمز بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های زماهان، ثرود و دتولید بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های سپید، پارس وشتران و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های کدما، غدام و سنیر در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید را شرکت‌های اراد ۸۹، اراد ۸۸ و هرمز، بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اراد ۸۹، اراد ۸۸ ثالوند در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های خساپا، کمند و امین یکم بیشترین حجم معامله و نماد‌های شستا، کمند و امین یکم بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.


همچنین نماد‌ها دی، کرمان و ذوب بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۶۴۴، اراد ۲۱۴ و اراد ۸۳۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.