سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت از اقامتگاه های بوم گردی در دهگلان

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دهگلان از حمایت و تسریع در صدور مجوز برای سرمایه گذاران و متقاضیان ایجاد اقامتگاه های بوم گردی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،بهزاد غفوری مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دهگلان اظهار داشت: دهگلان از جمله شهرستان‌های استان است که با توجه به وجود روستاهای بکر و فرهنگ‌غنی می‌تواند در حوزه گردشگری‌روستایی گردشگران زیادی را جذب و در این حوزه موفق باشد.

او افزود: مسیر گردشگری سدسورال و جاذبه‌های طبیعی و بکر این منطقه، روستاهای گزگزاره‌علیا و سفلی، میاوران و همچنین تنگه سنجرخان و بسیاری دیگر از روستاهای شهرستان دارای پتانسیل‌های لازم برای ایجاد اقامتگاه‌ بوم‌گردی و سایر تاسیسات گردشگری هستند.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دهگلان گفت: گردشگران و گرایش رو به رشد آنان برای تجربه فرهنگ‌های بومی و محلی موجب شده است هرچه بیشتر خواستار نزدیک شدن به شرایط زیست طبیعی و بومی، استفاده از غذاهای سنتی و تجربه زندگی به سبک قدیم باشند.

غفوری بیان کرد: هرچند شیوع ویروس کرونا بر فعالیت بخش گردشگری اثرات منفی گذاشته و میزان مراجعه‌کنندگان به واحدهای اقامتی را کاهش داده اما ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی با توجه به مختصات جغرافیایی و اقلیمی شهرستان دهگلان یک ظرفیت ماندگار است که در آینده می‌تواند بسیار مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

او گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز با حال و هوای لطیف بومی، دور از هیاهوی شهر، دود و آلودگی، انسان را به ذات طبیعت‌دوست خود نزدیک کرده و او را نه تنها از آشفتگی و بی‌قراری زندگی شهری رها می‌کند بلکه برایش زنگ تفریحی مفرح در غوغای بحران شیوع ویروس کرونا است.

 مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دهگلان اضافه کرد: اداره میراث فرهنگی ، گردشگری دهگلان آماده حمایت از سرمایه‌گذاران توانمند در حوزه‌های مختلف به‌ویژه صنعت‌گردشگری و اشتغال پایدار است.

غفوری خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های گردشگری، ابتدا باید مجوز لازم را از کارگروه گردشگری شهرستان دریافت و در این خصوص زمینی را با کاربری مناسب معرفی کنند و در صورت شخصی بودن مالکیت زمین، حتما باید در کمیسیون‌های قانونی مطرح و کاربری گردشگری اخذ کنند.

دهگلان با ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.