سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار تبریز مطرح کرد؛

با تمام توان درصدد ریشه‌کنی بی‌سوادی هستیم

فرماندار تبریز گفت: با تمام ظرفیت و توان در خدمت سوادآموزی استان آذربایجان شرقی خواهیم بود تا بتوانیم درصد باسوادی را افزایش داده و بی‌سوادی را ریشه کن کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،مهدوی فرماندار تبریز در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان تبریز گفت: وجود حدود سی هزار نفر بی سواد در شهرستان تبریز تقریباً عددی بالاست لذا باید با برنامه‌های مختلف برای ریشه کن کردن بی سوادی تلاش کنیم.

مهدوی با بیان اینکه اگر در مردم نیاز ایجاد شود حتماً خودشان برای ثبت نام در کلاس‌های سواد آموزی اقدام خواهند کرد پس باید این نیاز را ایجاد بکنیم، افزود: آموزش سواد باید در سنین پایین اتفاق بیفتد چرا که بعد از ۴۹ سالگی آموزش پذیری بسیار سخت است.

او افزود: دفاتر تسهیلگری در مناطق مختلف ظرفیت بسیار بزرگی برای شناسایی و جذب بی‌سوادان هستند.

 صادقی معاون سوادآموزی استان آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به اینکه در پوشش سوادآموزی از میانگین کشوری دو دهم درصد پایین‌تر هستیم، گفت: میانگین کشوری ۹۶ و شش دهم درصد است.

معاون سوادآموزی استان آذربایجان شرقی گفت: طبق سر شماری سال ۹۵ در سطح استان آذربایجان شرقی ۱۴۲ هزار نفر بیسواد داریم که از سال ۹۵ تا به امروز بیش از ۴۰ هزار نفر از آن‌ها گواهی پایان دوره گرفته اند.

صادقی ادامه داد: باید دلایل ترویج بی سوادی را پیدا کنیم تولید بی‌سوادی اجازه ریشه کن شدن بیسوادی را نمی‌دهد و مسائل اقتصادی، فرهنگی و کودکان کار باعث می‌شوند تا درصد پایینی از دانش‌آموزان از آموزش رسمی دور بمانند.

او  اعلام کرد:شهرستان اسکو با ۹۸.۷ درصد باسوادی رتبه اول و  تبریز با ۹۸ درصد دومین شهرستان باسواد آذربایجان شرقی است.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: باید با تشویق باسوادی و ایجاد محدودیت برای بیسوادان بتوانیم درصد باسوادی را افزایش دهیم و در همین موضوع از همه دستگاه‌ها و دهیاری‌ها و بخشداری‌ها و روحانیون درخواست داریم در امر شناسایی و جذب بی سوادان به ما یاری برساند تا بی‌سوادی ریشه کن شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.