سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر صندوق کارآفرینی کرمان عنوان کرد:

استمهال وام تولیدکنندگان در شرایط کرونایی

پور واجد گفت:صندوق کارآفرینی طی ۲ نوبت به دلیل شرایط کرونایی استمهال وام انجام داده است و یک نوبت دیگر هم تاپایان مرداد ماه صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یوسف پور واجد، مدیر صندوق کارآفرینی استان کرمان امروز در نشست خبری که در محل دفتر این صندوق در کرمان برگزار شد با اشاره به شرایط سخت کرونا گفت: درخواست‌های استمهال زیادی به دفتر ما ارسال می‌شود و ما شرایط سخت را درک می‌کنیم.

او افزود: در صندوق طی ۲ نوبت طبق شرایطی استمهال انجام شده است و یک نوبت دیگر هم قرار است تا پایان مرداد صورت می گیرد؛ البته استمهال به صورت موردی هم در زمینه باشگاه ها، حوزه گردشگری، تولید لباس و... صورت گرفته است.

پور واجد به تغییر کاربری برخی از تولیدی‌های لباس به کارگاه ماسک و لباس پزشکی طی این دوران کرونا اشاره و تصریح کرد: ما با وام گیرندگان شریک هستیم و شرایط آن‌ها را درک می‌کنیم.

پور واجد با اشاره به اینکه ما امسال نیز در حوزه روستایی فعالیت خود را ادامه می‌د هیم؛ اما در برخی حوزه‌ها به ویژه بخش کشاورزی محدودیت داریم، گفت: خواسته ما از استاندار و رییس سازمان برنامه و بودجه این بوده است که برش‌ها و سقف بودجه را تغییر دهند به عنوان مثال ما در حوزه کشاورزی درخواست داریم و صندوق هم بودجه دارد؛ اما ممنوعیت داریم؛ بنابراین اگر بومی سازی صورت گیرد، خوب می‌شود.

او تصریح کرد: تاکنون ۱۲۸ میلیارد تومان تسهیلات روستایی از محل صندوق توسعه ملی و صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان در استان کرمان پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارافرینی استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان سومین استانی است که بیشترین پرداخت را داشته است، گفت: مجموعا ۱۶۸ میلیارد تومان بودجه به صندوق در ۴ مرحله پرداخت شده است و هم اکنون در مرحله ۵ هستیم.

او بیان داشت: استان کرمان طی ۳ سال اخیر در حوزه تجهیز منابع جزو دومین استان های کشور بوده است و تلاش ما بر این است که در زمینه تولیدات داخلی، حوزه ضروری و اشتغال تسهیلات پرداخت کنیم.

پور واجدبا اشاره به اینکه در جلسات کارگروه اشتغال و جلسات مختلف صندوق آمادگی خود را برای پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغال، صنایع و معادن اعلام کرده است، افزود: هماهنگی بین صنایع و معادن صورت گرفته است و قرار است کار‌هایی در سیرجان، بردسیر و رفسنجان انجام شود.

او با اشاره به تحویل مکانی از شهرداری کرمان در مجموعه پارک شهید برای روستاییان بیان کرد: قرار است اوایل امسال در این مکان فروشگاهی با عنوان سی سی با هدف عرضه محصولات روستایی، صنایع دستی و ... سی استان در کرمان و عرضه محصولات استان کرمان در سی استان راه اندازی شود که با این اقدام مشکل بازاریابی متقاضیان برطرف می‌شود و از سوی دیگر با ایجاد فضایی آموزشی در این مجموعه، قصد داریم کلاس‌های آموزشی را برگزار کنیم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان بعد از تهران دومین استانی است که این فروشگاه را دایر می‌کند، بیان کرد: ۵ سال مدیریت این فروشگاه با صندوق است و بعد از آن به بخش خصوصی و متقاصیان واگذار می‌شود.

او با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید استان کرمان در حوزه روستایی هزار و ۳۴۵ فقره تسهیلات از بهار ۹۷ تا کنون به متقاضیان پرداخت کرده است، تصریح کرد: صندوق کار آفرینی امید استان کرمان مجموعا ۱۲۸ میلیارد تومان تسهیلات با ایجاد ۲ هزار و ۱۰۱شغل در زمینه‌های مختلف کشاورزی، خدمات گردشگری، صنایع دستی و صنعت پرداخت کرده است.

پور واجد به انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف به ویژه در زمینه اشتغال با ارگان‌های متعدد از جمله بنیاد برکت، اداره زندان ها، ورزش و جوانان، اداره کار، ارشاد، مدارس غیرانتفاعی و ... اشاره کرد؛ و افزود:البته تفاهم نامه‌های داخلی با ادارات نیز صورت گرفته است.

او با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ تا کنون ۷۹۰‌فقره پرداخت در بخش‌های مختلف انجام شده است، گفت:راه اندازی طرح‌های ویژه هر روستا که محصولی دارد و مزیت اشتغال دارد مثلا حصیر بافی، تولید نان و ... در شهرستان‌های مختلف، طرح روستای بدون بیکار و صندوق‌های خرد محلی را از جمله‌های طرح‌های این صندوق عنوان کرد.

پور واجد پرداخت تسهیلات در حوزه سامد برای استان کرمان را ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد که از این میزان ۵ میلیارد تومان تسهیلات به حوزه اشتغال و ۵ میلیارد تومان به بخش‌های ضروری اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه هزار و ۳۰ فقره تسهیلات طی پارسال پرداخته شده است، تصریح کرد: طی ۸ سال گذشته تاکنون ۲۴ هزار و ۸۱۲ مورد پرداخت تسهیلات به میزان ۴۱۹ میلیارد تومان صورت گرفته اند که منجر به اشتغال ۱۹ هزار و ۹۳۵ نفر شده است که بیشترین پرداخت تسهیلات به حوزه کشاورزی با میزان ۳ هزار و ۱۱۷ فقره طرح بوده است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.