سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کمیته صادرات محصولات کشاورزی اتاق بازرگانی:

صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در گیلان مغفول مانده است

دبیر کمیته صادرات محصولات کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: گیلان به عنوان قطب تولیدات کشاورزی در صنایع تبدیلی پیشرفتی نداشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهدی پرورش، دبیر کمیته صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران گفت: استان گیلان قطب تولیدات کشاورزی است، اما در صنایع تبدیلی و بسته بندی متأسفانه مغفول مانده و آنچنان که باید متناسب با ظرفیت تولیدی موجود پیشرفتی نداشته است.

او افزود: اکثر محصولات کشاورزی گیلان به صورت خام یا با بسته بندی‌هایی بسیار معمولی و نام‌های تجاری غیر کارشناسی از استان خارج می‌شود.

دبیر کمیته صادرات محصولات کشاورزی اتاق بازرگانی اظهار داشت: صنایع تبدیلی و بسته بندی امروز نقش مهمی در صادرات محصولات کشاورزی دارد و می‌تواند معرف کیفیت محصول و اصالت آن باشد.

پرورش ادامه داد: با سرمایه گذاری در بخش بسته بندی و صنایع تبدیلی در استان گیلان با توجه به تولیدات کشاورزی متنوع و با کیفیت می‌توان شاهد اشتغال زایی و محرومیت زدایی بود.

او با بیان اینکه در بُعد ملی و منطقه‌ای هم شاهد ارزآور مناسب خواهیم بود، تصریح کرد: در نتیجه از خام فروشی جلوگیری کرده و ارزش افزوده حاصله از صنایع تبدیلی و بسته بندی، سبد صادرات غیرنفتی کشور را سنگین‌تر می‌کند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.