سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روستای بیلند گناباد برترین روستای قرآنی کشور

بیلند در ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان برترین روستای قرآنی کشور برگزیده شد.

حمید رضا مهدوی مقدم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: بیلند در ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان برترین روستای قرآنی کشور برگزیده شد.

او افزود: امسال ۱۹۰۷روستا در این سامانه شرکت کرده و در میان مرحله اول ۱۷روستا از بین این روستا‌ها انتخاب که پس از پایش میدانی و راستی آزمایی در نهایت ۷روستا به عنوان روستا‌های قرآنی کشور برگزیده شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد با اشاره به اینکه در طول تاریخ بیلند علما و دانشمندان زیادی داشته از جمله علامه بهلول بیان کرد: یکی از روستاها. روستای بیلند بود که مردم این روستا بسیار سخت کوش و مومن بوده و مهم‌ترین ویژگی مردم بیلند کارو عبادت است.

مهدوی مقدم بیان کرد: از مهم‌ترین آیتم‌های این مسابقات میتوان به تعداد کلاس‌های قرآنی فعال در روستا، موسسات قرآنی، تعداد کانون‌های مساجد، حافظان قرآن، تعداد شهدا، تعداد فعالین فرهنگی و نام برد.

او تصریح کرد: این انتخاب یک مقام نیست بلکه یک مسئولیت بوده که وظیفه سنگینی را نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی بر روی دوش مردم و مسئولین و فعالان قرآنی گذاشته است.

انتهای پیام //ح. ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.