سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت ذبح دام در حسینیه‌ها و دسته‌های عزاداری

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : ذبح دام در حسینیه‌ها و دسته‌های عزاداری به دلیل رعایت نشدن اصول بهداشتی ذبح ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، تورج کرمیان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : سه اکیپ سیار و دو اکیپ ثابت در شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده که نسبت به ذبح بهداشتی دام در این ایام اقدام شود.

او گفت : این اکیپ‌ها که دکتر دامپزشک هم آن‌ها را همراهی می‌کند، علاوه بر ذبح دام امکانات مناسب برای حمل و نقل دام را در اختیار عزاداران حسینی قرار می‌دهند.

رئیس دامپزشکی شهرستان کرمانشاه افزود: با توجه به بروز بیماری تب کریمه کنگو ذبح دام در دسته‌های عزاداری خطر آفرین است و می‌تواند سلامت عزاداران را تهدید کند، به دلیل آلودگی‌های زیست محیطی و آلودگی معابر شهری این اقدام ممنوع شده است.

کرمیان افزود: با کشتارگاه‌های شهر کرمانشاه رایزنی کرده ایم که برای رفاه حال شهروندان ذبح دام را رایگان انجام دهند.

او ادامه داد: شهر کرمانشاه دو کشتارگاه بیستون و ماهیدشت را دارد که شهروندان می‌توانند دام‌های خود را در این مکان‌ها به صورت بهداشتی و با حضور دکتر دامپزشک ذبح کنند.

رئیس دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: شهروندان هر گونه سوالی در این زمینه را می‌توانند با سامانه ۱۵۱۲ یا پیامک۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ در میان بگذارند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.