سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوضاع کرونا در قوچان وخیم است/ آمار مبتلایان به کرونا در قوچان از ۸۰۰۰ نفر گذشت

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون هشت هزار و ۶۶۷ نفر در قوچان به کرونا مبتلا شده‌اند و وضعیت بیماری در قوچان بسیار وخیم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرشید فتحی مقدم مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان  با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در قوچان، گفت: متأسفانه اوضاع شیوع کرونا در قوچان بسیار نامناسب و وخیم است و با کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد ازدحام مردم در مرکز منتخب کرونا در قوچان  برای تست کرونا و افزایش صعودی بیماران کرونایی بستری در بیمارستان موسی بن جعفر(ع) هستیم.

او با گلایه نسبت به اینکه امروز کادر درمان باید جور عروسی‌ها و مسافرت‌ها را بکشند و همین امر نیز شدت‌گیری بیماری کرونا را به همراه داشته است، افزود: مردم سهل‌انگارتر از گذشته شده‌اند و همین امر نیز کادر درمان در سطح بیمارستان‌ها و اورژانس را خسته کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان  با تأکید بر اینکه امروز تخت‌های بیمارستانی مملو از بیماران کرونایی شده است و مردم اصلاً این مسئله را باور ندارند، ادامه داد: بخش اورژانس ۲۵ بیمار بستری تحویل می‌گیرد که پنج نفر آن‌ها عادی و مابقی مبتلای قطعی به کرونا هستند و این یک فاجعه محسوب می‌شود.

فتحی مقدم با یادآوری این موضوع که روز گذشته ۳۰ بیمار از بیمارستان موسی بن جعفر(ع) ترخیص و ۳۵ بیمار جدید پذیرش شد، بیان کرد: آمار پذیرش بیماران کرونایی در قوچان بیشتر از بیماران ترخیص شده است و در حال حاضر ۹۵ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان موسی بن جعفر(ع) قوچان بستری‌شده‌اند که حال ۱۷ نفر آن‌ها وخیم است.

او با اشاره به اینکه تعداد بیماران روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند اما به تعداد کادر درمان افزوده نمی‌شود، بلکه برخی نیز درراه خدمت به مردم جان خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: از ابتدای مرداد ماه  تاکنون یک هزار و ۱۴۱ تست کرونا اخذ شده که بیش از ۴۴ درصد آن یعنی ۵۰۸ مورد مثبت بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان از اختصاص پنج بخش ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان موسی بن جعفر(ع) خبر داد و تأکید کرد: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در حال تکمیل بوده و مردم علاوه بر رعایت شدید دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک باید از مراجعه غیرضروری به بیمارستان خودداری کنند. 

فتحی مقدم اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون هشت هزار و ۶۶۷ نفر در این شهرستان به این بیماری مبتلا شدند که هفت هزار و ۱۷۵ نفر آن‌ها بهبودیافته و ۳۲۲ نفر نیز فوت کرده‌اند که در هفته گذشته تعداد بیماران جدید روند صعودی داشت و ۸۲۵ بیمار جدید شناسایی شد.

انتهای پیام/ /ف.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.