سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان:

زنجان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن پیشتاز است

بیات منش گفت: استان زنجان در اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در کشور پیشتاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، بیات‌منش مدیرکل راه و شهرسازی زنجان بااشاره به روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان، گفت: برای ۱۳ هزار و ۳۰۰ متقاضی این طرح پروژه تخصیص داده شده و از این تعداد ۹ هزار واحد پیمان سپاری شده است که روند اجرای این طرح‌ها بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او بابیان اینکه استان زنجان در اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در کشور پیشتاز است، افزود: با اجرای طرح اقدام ملی تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان در صنعت ساختمان تزریق شده و اجرای این طرح در هر واحد برای ۳نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند، گفت: ما با اجرای این طرح اشتغال ۴۵ هزار نفر زنجانی را تثبیت می‌کنیم.

بیات منش در خصوص بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی در استان زنجان، گفت: در ۴ شهر زنجان هزار و ۱۰۰ هکتار بافت ناکارآمد شناسایی شده و ۱۵ درصد مساحت استان زنجان در محدوده بافت فرسوده است و این مناطق به لحاظ کالبدی، زیردانگی و کمبود زیرساخت‌ها مشکل دارند.

او بااشاره به اینکه اسلام‌آباد و نجف‌آباد ۹۰ درصد کل بافت‌های ناکارآمد شهر زنجان را در بر می‌گیرند، ادامه داد: اسلام‌آباد مشکل سند دارد و باید با رفع این مشکل ریزدانه‌ها تجمیع شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان به موضوع ساماندهی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: بازار زنجان یکی از کالبد‌های مهم در پروژه نوسازی بافت فرسوده است که تاکنون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضوابط ساماندهی آن را تعیین نکرده و از ۱۸ مردادماه امسال تا ۳ ماه به آن‌ها مهلت داده شده تا ضوابط را ارائه دهند و در غیر این صورت شهرداری و راه و شهرسازی برای آن تصمیم‌گیری می‌کند.

او افزود: باید با تسهیل‌گری دستگاه‌های مختلف این پروژه‌ها انجام شود و با اجرای این پروژه‌ها مردم نیز به نوسازی و بازسازی تشویق می‌شوند و راه و شهرسازی برای ساماندهی محله اصغریه قیر رایگان در اختیار شهرداری قرار داده و بیش از ۷۰ درصد تولید آسفالت معابر این محله را تأمین کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان ادامه داد: سرمایه‌گذاران بزرگی در بخش صنایع روی داریم که از انرژی، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های استان زنجان استفاده کرده اند ولی دستاورد و سود آن برای استان‌های دیگر بوده است.

او گفت: در طرح جامع به این موضوع پرداخته که کاستی‌ها برطرف شده و منجر به توسعه متوازن و جذب سرمایه‌های استان زنجان شود.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.