سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

به شایعات واکسیناسیون کووید ۱۹ توجه نکنید

شیرانی با بیان اینکه این روز‌ها در فضای مجازی اطلاعات زیاد و بعضاً نادرستی در خصوص واکسیناسیون کووید ۱۹ منتشر می‌شود، از مردم خواست به شایعات توجه نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در نوع واکسن کرونا تفاوت چندانی وجود ندارد گفت: مطالعات بلند مدت در مورد واکسن‌های کرونا انجام نشده است.

او همچنین با بیان اینکه این روز‌ها در فضای مجازی اطلاعات زیاد و بعضاً نادرستی در خصوص واکسیناسیون کووید ۱۹ منتشر می‌شود، از مردم خواست به شایعات توجه نکنند.


بیشتر بخوانید


دکتر شیرانی اضافه کرد: همه واکسن‌هایی که در حال حاضر در کشور تزریق می‌شود مورد تایید و دارای اثر بخشی نسبتا مناسب و عوارض قابل قبول و اندکی هستند.

او ادامه داد: نباید در مورد نوع واکسن حساسیت به خرج داد چراکه بهترین واکسن، واکسن در دسترس است.

دکتر شیرانی در خصوص اقدامات قبل و بعد از تزریق واکسن اظهار داشت: مطالب زیادی در این رابطه منتشر می‌شود مثل خطرناک بودن، مصرف برخی داروها، مواد غذایی و ویتامین‌ها و ... قبل، حین و پس از تزریق واکسن است که هیچ کدام صحت ندارد.

او از نکات حایز اهمیت در خصوص تزریق واکسن به ناشتا نبودن طولانی مدت، استراحت و داشتن تغذیه معمول مناسب اشاره کرد و افزود: نیاز به مصرف دارو قبل از تزریق واکسن وجود ندارد.

دکتر شیرانی گفت: اکثر واکسن‌ها پس از تزریق عوارض خفیف مثل بدن درد، سردرد و تب خفیف ایجاد می‌کنند که در صورت بروز این علایم مصرف مسکن‌های ساده مثل استامینوفن توصیه می‌شود.

او، شایعات در خصوص عدم استحمام قبل یا بعد از تزریق واکسن کرونا را رد کرد و افزود: هیچ ممنوعیتی در مورد استحمام وجود ندارد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
وقعا ! خودشون یه چیزی می گن بعد دوباره خودشون رد می کنن! بعد دوباره تائید می کنند! نمی دونیم کی به کیه؟ بالاخره جیکار باید کرد؟ خودشون هم تکلیف خودشون را نمی دونند
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
بالاخره واکسن بزنیم یا نزنیم ؟