سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

زکات جلوه عینی ایثار در راه خداست

نماینده ولی فقیه در کردستان در نشست شورای زکات با اشاره به اینکه زکات باید به دست مستضعفان برسد گفت: زکات جلوه عینی ایثار در راه خداست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان روز سه شنبه در نخستین جلسه شورای زکات استان کردستان در سال جاری اظهار داشت: یکی از جنبه‌های فریضه الهی زکات گذشتن از مال است و این مهم علاوه بر اینکه باید تبلیغ شود، جایی که هزینه می‌شود نیز ترویج شود.

او با بیان اینکه انسان در این دنیا گاهی با جان و گاهی با مال وارد عرصه جهاد شده و امتحان پس می‌دهد، گفت: زکات یکی از راه‌های جهاد با مال است و اگر همه ما در پرداخت زکات کوتاهی نکنیم قطعا به کاهش فقر در جامعه کمک کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه گفت: همه ما باید علاوه بر پرداخت کننده این فریضه الهی خود نیز مبلغی برای ترویج آن در جامعه باشیم و در این زمینه با تمام توان تلاش کنیم.

حجت الاسلام پورذهبی ائمه جمعه و جماعات را یکی از بهترین مبلغان و مروجان در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات و تقویت آن در جامعه اعلام و ابراز امیدواری کرد، در آینده آمار زکات جمع آوری شده در استان بیشتر از امروز باشد و شورای زکات به جای ارائه گزارش به یک نقطه عملیاتی در این مسیر برسند.

امام جمعه سنندج نیز اظهار داشت: زکات دهنده همیشه دست و دلباز است و می‌داند که با پرداخت زکات مالش زیاد می‌شود و او با این کار سبب تقویت برادری و برابری در بین فقرا و اغنیا خواهد شد.

ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه زکات درگاه فقر را می‌بندد و سبب ترقی و تقویت و پیشرفت جامعه خواهد شد، گفت: زکات تزکیه روح و جسم انسان است و در قرآن بر اقامه نماز و پرداخت زکات تاکید فراوان شده است.

او افزود: اگر فقر در جامعه‌ای رخ دهد مردم را به گناه وادار می‌کند و باعث جرم و جنایت در جامعه شده و در مقابل آن اگر زکات پرداخت شود فقر در جامعه باقی نمی‌ماند.

کمک ۲۵ میلیارد ریالی برای نصب پنل خورشیدی منازل محرومان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان نیز در این جلسه گفت: هرساله از منابع استانی برای کمک به رفع فقر در جامعه اقدامات مهمی انجام شده و به پروژه‌هایی که کمیته امداد در راستای فقرزدایی انجام داده ورود پیدا کرده ایم.

بهرام نصراللهی زاده افزود: سال گذشته طبق تفاهمی که با جهاد سازندگی داشتیم ۲۴ میلیارد ریال برای نصب پنل‌های خورشیدی منازل محرومان کمک شده و یک میلیارد ریال نیز به خود کمیته امداد پرداخت کردیم.

او با بیان اینکه در این زمینه ما ۱۲۰ واحد را تعهد کرده بودیم و کمیته امداد کشور نیز ۱۲۰ واحد دیگر به این تعداد اضافه کرد، گفت: بر این اساس در مجموع ۲۴۰ مورد منزل مددجویان زیرپوشش این نهاد و محرومان استان به پنل‌های خورشیدی مجهز شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان یادآور شد: برای سال جاری نیز در زمینه پروژه‌هایی که کمیته امداد برای فقرزدایی جامعه محرومان دارد آماده همکاری هستیم و یکی از برنامه‌های امسال ما کمک به نصب انشعاب گاز منزل مددجویانی است که توانایی نصب هم ندارند.

جمع آوری ۲۵۶ میلیارد ریال زکات در کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان نیز با بیان اینکه از اول امسال تاپایان خرداد ۲۵۶میلیارد و ۳۶۳ میلیون ریال زکات در استان جمع آوری شده است اظهار داشت: از این میزان ۱۳میلیارد ریال زکات غلات، ۳۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال زکات واجب (مال التجاره)، ۱۸۵ میلیارد و ۵۷۸ میلیون ریال فطریه و ۲۴میلیارد و ۴۲۸ میلیون ریال نیز زکات کفاره بوده است.

سید علی موسوی جم به هزینه کرد این میزان زکات در استان اشاره کرد و گفت: چهار میلیارد و ۱۱۱ میلیون ریال از این میزان کمک هزینه درمانی، یک میلیارد و ۷۶ میلیون ریال کمک هزینه تحصیلی، ۲ میلیارد و ۳۳۲ میلیون ریال خرید و احداث مسکن، ۲۰۰ میلیون ریال تعمیر و بازسازی مسکن و ۲۲۰ میلیارد و ۹۵۴ میلیون ریال پرداخت کمک معیشت زندگی شده است.

وی یادآور شد: زکات در هزار و ۱۳۸ روستا جمع آوری شده و ۷۱ مبلغ مقطعی و ۶۲۲ مبلغ افتحاری در این مناطق به ترویج فرهنگ پرداخت زکات در میان روستاییان پرداخته اند.

در حال حاضر۷۳ هزار و ۴۹۹ خانوار در قالب ۱۵۳ هزار نفر در کردستان زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) قرار دارند که ۳۲ هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد زنان سرپرست خانوار هستند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: زکات ، مستضعفان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.