سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان جهانی بهداشت خواستار اصلاح توزیع واکسن کرونا شد

سازمان جهانی بهداشت از کشورهای ثروتمند جهان خواست تا اقداماتی را برای توزیع عادلانه واکسن کرونا انجام دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری الاهرام، سازمان جهانی بهداشت از ۲۰ کشور ثروتمند جهان خواست تا موانع بر سر راه توزیع واکسن کرونا را برطرف کرده و آن را به توازن بازگردانند.

این نهاد بین‌المللی از این کشور‌ها خواست «تا ماه اکتبر (مهر) این عدم تعادل" ننگین" در دسترسی به واکسن کرونا را از میان ببرند و روند آن را معکوس کنند.»

این در حالیست که ساعاتی پیش «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل، در پیامی توییتری به عدم توازن در توزیع واکسن کرونا و نحوه مدیریت مقابله با این ویروس واکنش نشان داده بود.

گوترش در پیامی توییتری نوشت: «آمار مبتلایان به کرونا از ۲۰۰ میلیون نفر نیز فراتر رفته است، در حال حاضر باید مانع کاهش و اهمال در روند مراقبت‌ها شده و دربرابر توزیع ناعادلانه واکسن کرونا بایستیم. بیایید برای محافظت از خود و عزیزانمان تلاش کنیم.»

طبق جدیدترین آمار از میزان آلودگی به ویروس کرونا و شمار تلفات بیماری کووید-۱۹ در جهان، تا به امروز دست کم ۲۰۴ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۴۲۵ مورد ابتلا به کرونا و حداقل چهار میلیون و ۳۱۶ هزار و ۴۷۲ مورد مرگ بر اثر آن به ثبت رسیده است. همچنین حداقل ۱۸۳ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۴۰۲ نفر از بیماران تا کنون از این بیماری جان سالم به در برده‌اند.

همچنین طبق آمار نیویورک تایمز، تا ۹ اوت بیش از چهار میلیارد و ۴۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا در سراسر جهان تزریق شد که بطور متوسط معادل ۵۸ دوز در هر ۱۰۰ نفر بوده است. از این لحاظ اختلاف عمیقی میان کشور‌های مختلف وجود دارد و میزان واکسیناسیون از ۱۰ تا بیش از ۶۰ دوز در هر ۱۰۰ نفر متغیر بوده است.

در کل، ۸۳ درصد واکسن‌های تزریق شده در سراسر جهان به کشور‌های با درآمد بالا و متوسط بالا اختصاص داشته و فقط ۰.۳ درصد دوز‌های واکسن در کشور‌های با درآمد پایین تزریق شده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.