سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیونی از طریق رمالی/ کشف بیش از ۳۰۰ کیلو مواد مخدر در فارس

مهم‌ترین حوادث ۱۹ مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه ۱۹ مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف کامیون و کشف ۲۶۰ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در محور سیرجان-شیراز ۲۶۰ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: شب گذشته مأموران انتظامی ایست و بازرسی قطرویه با همکاری کارکنان یگان تکاوری استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "سیرجان-شیراز" به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این کامیون ۲۶۰ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با تشدید اقدامات پلیسی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار بیان کرد: در راستای جلب رضایت شهروندان، طی هفته گذشته مأموران انتظامی شهرستان سپیدان طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را اجرا کردند.

او گفت: دستگیری ۵ قاچاقچی و کشف ۲۴ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک، دستگیری ۸ سارق و کشف ۲۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی از دستاورد‌های مطلوب این طرح بود.

فرمانده انتظامی سپیدان ادامه داد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، کشف یک دستگاه یخچال، ۴ دستگاه ماشین ظرفشویی، ۲۵ طاقه پارچه و ۲۰۰ کیلوگرم زغال به ارزش ۲ میلیارد ریال از دیگر نتایج این طرح بود.

سرهنگ فداکار بیان کرد: هدف پلیس از اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، پیشگیری و مقابله با جرایم و از همه مهمتر جلب اعتماد عمومی شهروندان است و از مردم درخواست می‌شود هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲۱ کیلو تریاک در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین دشت از کشف ۲۱ کیلو تریاک در بازرسی از یک خودرو پژو پارس در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "زرین‌دشت" حین کنترل خودرو‌های عبوری در مسیر "لارستان-جهرم" به یک خودرو پژو پارس مشکوک و آن را با اقدامات فنی متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو ۲۱ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در پشت صندلی عقب جاسازی شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی زرین دشت اظهار داشت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف خودرو سرقتی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از کشف یک خودرو سرقتی پراید و دستگیری سارق توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: با توجه به وقوع چندین فقره سرقت خودرو در شهرستان فیروزآباد، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید مظنون و با اقدامات تخصصی آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد خودرو پراید مسروقه می‌باشد، گفت: راننده سارق برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف موتورسیکلت‌ها و کشف بیش از ۳۹ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استهبان از کشف ۳۹ کیلو و ۳۵۰ گرم تریاک در عملیات ضربتی ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، ماموران انتظامی استهبان حین گشت زنی در محور‌های خاکی منتهی به این شهرستان به ۲ دستگاه موتورسیکلت مشکوک و دستور ایست را صادر کردند که راکبان بدون توجه به فرمان پلیس متواری شدند.

او با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند ۲ دستگاه موتورسیکلت را توقیف کنند، گفت: در بازرسی از خورجین و صندلی موتورسیکلت‌ها‎ ۳۹ کیلو و ۳۵۰ گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی استهبان با بیان اینکه یکی از راکبان دستگیر و دیگر راکب با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه متواری و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد، گفت: متهم دستگیر شده پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

در رکاب پژو شیشه جاساز بود

فرمانده انتظامی "داراب" گفت: در بازرسی از رکاب سواری پژو پارس ۵ کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه کشف شد.

سرهنگ علیرضا نوشاد عنوان کرد: ماموران انتظامی داراب با برنامه ریزی دقیق و در راستای تشدید برخورد جدی با قاچاقچیان، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور "بندرعباس-شیراز" به یک سواری پژو پارس مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۵ کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه که به صورت ماهرانه‌ای در رکاب جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل فانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیونی از طریق رمالی

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: مردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری ۵۰۰ میلیونی از طریق رمالی کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حشمت سلیمانی بیان کرد: در پی شکایت خانم شیرازی مبنی بر کلاهبرداری ۲۰ میلیون ریالی با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: پس از اخذا اظهارات شاکی معلوم شد مدتی پیش با یک صفحه اینستاگرامی آشنا می‌شود که مدیر آن خود را فالگیر و رمال معرفی می‌کند و با دادن وعده‌های پوچ، شاکی را فریب داده و از او کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا استان خاطر نشان کرد: کارشناسان با اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را در شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم که مردی میانسال بود پس از مواجه شدن با دلایل و مستندات جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی اعتراف کرد، گفت: این فرد کلاهبردار بیان داشت با ایجاد صفحه اینستاگرام با موضوع فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد مخاطبین و سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری می‌کردم.

این مقام سایبری با بیان اینکه در تحقیقات فنی از متهم مشخص شد وی با این شگرد از ۶ نفر دیگر مبلغ ۴۸۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، اظهار داشت: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

کشف ۲۷ راس گوسفند مسروقه و دستگیری سارق

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارق ۲۷ راس گوسفند مسروقه کشف شد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت احشام در یکی از محلات شهرستان اقلید، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند سارق را شناسایی و در بازرسی از مخفیگاه وی ۲۷ راس گوسفند قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه ارزش احشام مسروقه برابر نظر کارشناسان ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

نوه خواهر زن عامل برداشت غیرمجاز بود

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز به مبلغ ۴۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: در پی مراجعه پیرمردی ۶۶ ساله به پلیس فتا مبنی بر برداشت ۴۰ میلیون ریال از حسابش بدون اطلاع وی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: شاکی مدعی شد مدتی قبل کارت عابر بانکم مفقود و با توجه به پیام‌های ارسالی متوجه برداشت‌هایی از حسابم شدم که پس از مراجعه به بانک و اخذ پرینت مطلع شدم فردی ناشناس با بدست آوردن کارت عابر بانک من اقدام به برداشت وجه نقد از طریق دستگاه خودپرداز کرده است.

فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم که پسر یکی از بستگان نزدیک (نوه خواهر زن) شاکی بوده را شناسایی و وی را دستگیر کنند.

سرهنگ زینلی با بیان اینکه متهم ۱۸ ساله در بازجویی اولیه به بزه انتسابی خود اقرار کرد، گفت: به واسطه رفت و آمدی که به منزل شاکی داشتم کارت عابر بانک وی را سرقت و از آنجایی که رمز نیز به همراه کارت بود اقدام به برداشت از حساب آن کردم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست کارت و اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار هیچ کس قرار ندهند و در نگهداری و حفظ آن توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.