سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰ واقعیت جالب در خصوص حمله اتمی آمریکا به ژاپن که احتمالا از آن بی اطلاع بودید+ تصاویر

اگرچه شاید ما بسیار از بمباران اتمی هیروشیما و ناگاساکی شنیده باشیم، اما حقایقی در این خصوص وجود دارد که شاید از آن مطلع نبوده ایم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه «History Hit»، اگرچه شاید ما بسیار درباره یکی از بزرگترین تراژدی‌های تاریخ، یعنی بمباران اتمی آمریکا در ژاپن خوانده و یا شنیده باشیم، اما حقایقی در این خصوص وجود دارد که شاید کمتر به گوشمان خورده باشد.

پایگاه «History Hit» در گزارشی با عنوان «۱۰ واقعیت در خصوص بمباران هیروشیما و ناگاساکی» به برخی از این حقایق پرداخت.

در این گزارش آمده است: در ششم اوت ۱۹۴۵ (و در طول جنگ جهانی دوم که از ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ به طول انجامید) یک بمب افکن B-۲۹ که «انولا گی» (Enola Gay) نامیده می‌شد، بمبی اتمی را بر فراز شهر هیروشیما انداخت. این نخستین باری بود که یک سلاح هسته‌ای در جنگ استفاده می‌شد. این بمب بلافاصله ۸۰ هزار نفر را به کام مرگ کشاند و ده‌ها هزار نفر دیگر نیز بعدا در اثر تشعشات رادیواکتیوی جان خود را از دست دادند. (هرچند برخی منابع می‌گویند بمب هیروشیما ۹۰ هزار نفر را به کام مرگ کشاند و هزاران تن دیگر نیز بعدا جان سپردند).

سه روز بعد، بمب اتمی دیگری بر روی شهر «ناگاساکی» ژاپن انداخته شد که در دم سبب مرگ ۴۰ هزار نفر دیگر شد. با گذشت زمان شمار قربانیان به شکلی قابل ملاحظه افزایش پیدا کرد. آثار مخرب بمباران هسته‌ای برای جهانیان مشخص شده بود. گفته می‌شود این دو بمباران سبب شدند تا ژاپن مجبور به تسلیم شده و به جنگ جهانی دوم خاتمه داد؛ هر چند این ادعایی است که بحث‌های فراوانی در پیرامون آن انجام شده است. در این گزارش قصد داریم به ۱۰ واقعیت درباره بمباران هیروشیما و ناگاساکی که شاید کمتر به گوشتان خورده باشد، بپردازیم:

۱- آمریکا قصد بمباران ۵ شهر ژاپن را داشت

آمریکا در ابتدا قصد داشت تا ۵ شهر ژاپن را بمباران کند و جالب است بدانید شهر «ناگاساکی» جزء هیچ کدام از این شهر‌ها نبود. اسامی ۵ شهری که آمریکا در ابتدا قصد بمباران آن‌ها را داشت شامل: «کوکورا»، «هیروشیما»، «یوکوهاما»، «نیگاتا» و «کیوتو» می‌شد.

گفته می‌شود کیوتو در نهایت به دلیل آنکه «هنری استیمسون»، وزیر جنگ آن زمان آمریکا عاشق این شهر یعنی «پایتخت باستانی ژاپن» بود و دهه‌ها قبل ماه عسل خود را در آنجا سپری کرده بود، از مهلکه بمباران نجات یافت و بجای آن نام ناگاساکی قرار گرفت. بعد از دومین بمباران که در ناگاساکی صورت گرفت، ژاپن تسلیم شد و ااعلام این تسلیم شدن توسط «هیروهیتو» امپراتور ژاپن در ۱۵ اوت اعلام شد.

۲- بمب‌های هیروشیما و ناگاساکی متفاوت بودند

بمب‌های استفاده شده در هیروشیما و ناگاساکی بر اساس طرح‌هایی متفاوت از هم طراحی شده بودند. بمب «پسر کوچک» (Little Boy) که بر روی هیروشیما انداخته شد، بوسیله اورانیوم-۲۳۵ بسیار غنی شده ساخته شده بود. این در حالی است که بمب «مرد چاق» ( Fat Man) که بر روی ناگاساکی انداخته شد، از پلوتونیوم درست شده بود. از بمب استفاده شده در ناگاساکی، به عنوانی بمبی که طراحی پیچیده تری داشته، نام برده می‌شود.

بمب اتمی پسر کوچک که در هیروشیما استفاده شد

 

بمب اتمی «مرد چاق» که در ناگاساکی بکار رفت

۳- نام بمب‌ها از یک فیلم اقتباس شده بود

اسم رمز دو بمب «پسر کوچک» و «مرد چاق» توسط  «رابرت سربر» که در «پروژه منهتن»  مشارکت داشت، انتخاب شده بود. پروژه منهتن، پروژه‌ای بود به ساخت این بمب های هسته‌ای انجامید. به نظر می‌رسد رابرت سربر این اسامی را از فیلم «شاهین مالت» محصول ۱۹۴۱ به کارگردانی و نویسندگی «جان هیوستن» انتخاب کرده باشد.

رابرت سربر

در این فیلم، «مرد چاق» لقب «سیدنی گرین‌استریت» بازیگر نقش «کسپر گوتمن» است؛ در حالی که «پسر کوچک» از لقبی گرفته شده است که «هامفری بوگارت» هنرپیشه آمریکایی برای یک کاراکتر دیگر فیلم یعنی «ویلمر» بکار می‌برد؛ هر چند ویلمر در آن فیلم «پسر» صدا زده می‌شد و نه «پسر کوچک»!

۴- ویرانگرترین حمله جنگ جهانی دوم، نه بمباران هیروشیما بود و نه ناگاساکی!

شاید تا به حال شما فکر می‌کردید بمباران شهر‌های هیروشیما یا ناگاساکی، ویرانگرترین و مرگبارترین حمله در جنگ جهانی دوم بوده است؛ اما باید بگوییم که چنین نیست. عملیات «Meetinghouse» (عملیات خانه اجتماعات) آمریکا که از آن با نام بمباران توکیو در تاریخ ۹-۱۰ مارس ۱۹۴۵ نام برده می‌شود، مرگبارترین بمباران در تاریخ محسوب می‌شود؛ به طوری که در این عملیات بوسیله ۳۳۴ بمب افکن بی-۲۹ آمریکایی، بیش از یکصدهزار نفر جان خود را از دست دادند و چندین برابر این عدد نیز مجروح شدند.

۵- پیش از بمباران جزواتی بر فراز ژاپن ریخته شد

گاهی اوقات شاید گفته شود که آمریکا پیش از بمباران، به مردم ژاپن هشدار داده بود؛ اما واقعیت آن است که جزواتی که از بالا توسط نیروی هوایی آمریکا بر فراز ژاپن ریخته شده بود، هشدار در خصوص یک حمله قریب الوقوع هسته‌ای به هیچ کدام از شهر‌های هیروشیما و ناگاساکی نبود؛ بلکه در آن برگه‌ها تنها «وعده ویرانی سریع و کامل» داده شده بود و از غیر نظامیان خواسته شده بود تا فرار کنند!

۶- نقش بستن سایه هیروشیما بر زمین

انفجار بمب در هیروشیما به حدی شدید بود که سایه افراد و اشیا را بطور دائم بر روی زمین نقاشی کرد. در توضیح این پدیده باید گفت انرژی حاصل از انفجار اتمی به حدی است که موجب تغییر رنگ و سوزانده شدن برخی سطوح می‌شود. انفجار اتمی هیروشیما و ناگاساکی به حدی شدید بودند که سایه برخی افراد برای همیشه بر روی زمین و یا دیوار‌ها نقش بست. از این رویداد با نام «سایه‌های هیروشیما» (Hiroshima shadows) یاد می‌شود.

سایه کودکی که به هنگام بمباران هیروشیما به هوا پریده بود و سایه او به همان شکل بر روی دیوار نقش بست

سایه مردی که بر روی پله های یک بانک محلی حک شد

سایه های یک فرد که بر روی پله های بانک سومیتومو (Sumitomo ) نقش بسته

۷- بمب هیروشیما به جنگ جهانی دوم پایان داد

همانطوری که در ابتدای این گزارش آمد، برخی افراد استدلال می‌کنند که بمباران هیروشیما و ناگاساکی به جنگ جهانی دوم پایان داد؛ اما برخی پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد ورود غیرمنتظره اتحاد جماهیر شوروی به جنگ نقش تعیین کننده تری در این مسأله داشت.

۸- دو بمباران اتمی به کشته شدن ۱۵۰ هزار تا ۲۴۶ هزار نفر منجر شد

بین ۹۰ هزار تا ۱۶۶ هزار نفر تخمین زده می‌شود که بر اثر حمله هیروشیما جان خود را از دست دادند. این در حالی است که گفته می‌شود حمله ناگاساکی سبب مرگ ۶۰ هزار تا ۸۰ هزار نفر شده است.

۹- گل رسمی هیروشیما

«خرزهره» به عنوان گل رسمی هیروشیما شناخته می‌شود؛ چرا که این گل، نخستین گیاهی بود که پس از این بمباران اتمی در هیروشیما دوباره شکوفا شد.

گل خرزهره

۱۰- مشعلی که تا زمان عاری شدن زمین از سلاح هسته‌ای می‌سوزد

در پارک یادبود صلح هیروشیما، شعله‌ای از زمان روشن شدن آن در سال ۱۹۶۴ به طور مداوم می‌سوزد. گفته می‌شود «شعله صلح» تا زمانی که تمام بمب‌های هسته‌ای روی کره زمین نابود شوند و این سیاره از تهدید تخریب هسته‌ای رهایی یابد، همچنان روشن خواهد ماند.

تصاویری از پارک یادبود صلح هیروشیما

شعله صلح

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
بعدازتسلیم ژاپن، بمب اتم روی هیروشیماوناکازاکی انداخته شد ( نه قبل ازآن ) . آمریکا برای اینکه قدرتهای دیگر را بترساند درندگی و خونخواری خودرابه آنها ثابت کرد ؛ کاری که تا اکنون ادامه دارد.
ابی
۰۹:۵۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲
در آینده انفجار باروت و شکاف و جوش هسته خنثی خواهد شد. و شمشیر جایگزین میشه.
محمدرضا
۲۲:۵۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
به نظر من آمریکا برای پایان دادن به جنگ این کار رو کرد چون ژاپن خیلی مقاومت می‌کرد و تو عملیات کامیکازی که ژاپنی ها با هواپیمای انتحاری خودشونو به کشتی های آمریکا زدنند و نیروی دریایی آمریکا ضعیف شد
علی
۰۳:۲۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
اینکه میگن آمریکا با بمب اتم جنایت کرده درست نیست، تو جنگ که حلوا پخش نمیکنن، مگه توی دفاع مقدس، اون عراقی که داشت بچه مردم رو میکشت مسلمون نبود، شیعه نبود، پس چرا کشت چون صدام گفته بود، همینطور برای خود ما ایرانیها، که عراقی ها رو کشتیم برای دفاع از وطن کشتیم، کاری به سنی یا شیعه بودنش که نداشتیم
پاسخ
۱۲:۳۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
ای کافر نادان
اول اینکه رژیم صدام یزید بعثی کافر به ما حمله داشت ما از خودمون دفاع کردیم نمیشه صداش بزنیم ادم کشتن!!!

دوم : مگر هرکسی که تو کشور های اسلامی زندگی میکنه مومن و با ایمان هستش؟
مسلمان واقعی هیچ وقت بنده بی گناه دیگری را نمی‌کشد و نخواهد کشت و هیچ وقت به خونه مومن دیگری حمله‌ نخواهد داشت و با مال و ثروت او هم کاری ندارد

سوم : اول حرفت گاف و سوتی خنده داری داشتی مگر مخترع بمب اتم آمریکاست!!!؟ پس حتما مخترع سلاح هسته ای ژاپنی بود که بمباران شد

چهارم : صدام یزید کافر قصدش فتح کل ایران و کشتن تمام شیعیان مسلمان بود اول مصاحبه اش هم گفت 3 روزه ایران رو خواهم گرفت! زرشک
پاسخ
۱۲:۳۲ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
او راستی توی منافق با اسم علی هم اومدی کامنت فرستادی
هوای آلبانی خوبه؟
صادق
۱۲:۴۵ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا به ایران گفته تروریست ولی خودش پدر تروریست و تمام قاتل های دنیا هستش

کل قتل های انتحاری و قتل و عام و قطع سر و اعضا و تیراندازی توسط داعش و القاعده و طالبان که اربابشون همون آمریکاست:
حدودی ~100 هزار نفر

آمار کشته های جنایت آمریکا در ناکازاکی و هیروشیما :
~400 هزار نفر
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
البته فراموش نکنید داغش جنایتکار ساخت همان آمریکا بود

که آخر هم تروریست ها توسط ارتش متحد جمهوری اسلامی ایران و روسیه نابود شدند
ناشناس
۰۶:۲۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
غرب یعنی جنگل! هرکس قوی تره صیاد و هرکس ضعیف تره صید،،،اگه دین از زندگی حذف بشه ، خوی انسان وحشی میشه دیگه چه فرعی با حیوانات می کنیم؟! باید حواسمان باشد فرهنگ‌ مان را تحریف نکنند غرب زده نکنند،چون از هیروشیما بد تر می شیم!.....
مهدی
۱۲:۴۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
4 تا خود تحقیر بین وطن فروش منافق به چی ژاپن گفتن پیشرفته و با تمدن ؟!!
فرهنگ ژاپنی فاسد و آلوده شده به علت استعمار غرب
فناوری جدیدی هم که در ژاپن خبری نیست
به دستور اربابش آمریکا حق داشتن ارتش رسمی هم نداره یک نیروگاه اتمی عظیم داشت که اونم یک سونامی زد منهدم شد
خلاصه مستعمره بدبخت نوکر امریکاست
4 تا ناو هواپیمابر آمریکایی هم از صبح تا شب در خاک ژاپن کشیک میدن و نیرو های فساد امریکایی تا الان به حدود 1 میلیون و 400 هزار دختر و زن ژاپنی تجاوز کردند ولی به علت نوکر بودن ژاپن و قانون ننگین و شرم آور کاپیتولاسیون در ژاپن هیچ حقی ندارند برای اعتراض ، شکایت و دفاع از حق خود و ناموس

فقط از نظر اقتصاد و تولید کالا شانس بسیار بالایی داشتند که به 3 دلیل : 1)تحریم نیستند 2) کیفیت مناسب کالا 3)قیمت پایین تر کالاها نسبت به سایر کشور ها
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نام خدا
لطفا مقاله ها و اسناد و دلایل دروغ بودن بمب اتم رو بخونید تا بفهمید که بمب اتم وجود خارجی نداره
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
چند کلاس سواد داری اصلا تا حالا اسم اورانیوم رو شنیدی؟
مهدی
۱۲:۵۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
بنده هم اون مقاله ها رو خوندم در پاسخ به شما
اگر بمب اتم وجود نداشت پس بگو غرب از چی کره شمالی ترسیده؟ و چرا تحریمه ‌‌‌‌؟ بخاطر اینکه کره شمالی بمب اتم داره
تا حالا چیزی درباره قدرت انفجار اورانیوم شنیدی؟ نه
مگر هر چیزی که ندیدی رو باید انکار کنی؟ بمب اتم مثل افسانه های اژدها و مثلت برمودا و این چرندیات نیست
کاملا حقیقی است
اگر ملت ها از بمب اتم برای جنگ ها استفاده کنند در طول 1 شبانه روز حداقل 600 میلیون نفر کشته خواهند شد
و ایران خودمون به دانش غنی سازی اورانیوم رسیده (البته با کمک جزئی از دانشمندان اتمی پاکستان و روسیه و کره شمالی)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
هان.! چی گفتی.؟
نه بابا هیروشیما و ناکازاکی رو با منجنیق نابود کردن.
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
به نظر من این حق هیچ بنده خدایی نیست که بخواهد زیر یک چنین بمبارانی نابود شود
اشكان عبدالهى
۲۰:۴۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
ارزوى داشتن براي ايران
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
دیگه جهانی که فقط ساخت بمب اتم درش ممونوعه وکسانی که دارند داشتنش واستفاده ازش به هرشکلی ازاده دیگه بهتراز این نمیشه
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
ترسناکه
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دوباره جنگ روسیه و اوکراین داره دنیا رو به سمت همون تهدید بزرگ می‌بره. سازمان امنیت فقط دهن کثیفش رو برای ایران باز کرده بود.
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
واینکه اصلا قانونی درسازمان ملل نیست که مانعه ت%رار این اتفاق بشه یا لااقل محکومش کنه
ناشناس
۰۴:۳۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
واقعا که تو همینم جانب دارانه نظر میدین ...ورود شوروی به جنگ باعث پایان جنگ شد ...عزیزم شوروی که جزو متفقین بود و آلمان تا مسکو پیش رفت و اگه انگلیس و آمریکا از طریق ایران که پل پیروزی نام گرفت بهش مهمات و آذوقه و کمک نظامی نمیرسوندن که بتونه محاصره رو تحمل کنه و باعث یخ زدن سربازان آلمانی از سرمای مسکو و از بین رفتن نیروی آلمان در سرما شد ..وگرنه الان روسیه ای وجود نداشت که شما جانبداری ازش بکنین ...
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
درود بر برادری که گفته به درک
خب درست گفته
این ژاپنی ها که مسلمون نیستند
از طرفی با اسلام و تمام مسلمانان دشمنی هم دارند
مصطفی
۱۰:۰۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
ایران باید در جهت منافع خودش و متحدان خودش حرکت کنه...اینطوری هست که در مسیر پیشرفت و توسعه قرار خواهد گرفت...

قانون دنیا قانون جنگله...باید قوی بود و از خود دفاع کرد...ضعیف جاش زیر خاکه...این قانون دنیاست...قانون جنگل...همیشه اینطور بوده...و همیشه همینطور خواهد بود

قوی پیروز میشه - ضعیف له میشه

شما کدومش میخوای باشی؟!
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
آری قوی ها باقی می مونند
ضعیف ها هم با خاک یکسان میشن
Bahram
۱۷:۱۴ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
ژاپن قبل از حمله آمریکا تسلیم شده بود ولی آمریکا برای اینکه قدرتشو نشون بده و بمب اتم خودشو آزمایش کنه به ژاپن حمله کرد
دانا
۱۰:۱۰ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
سلام اولا اینکه ژاپنی ها که مسلمون نیستند ربطی به ما نداره به درک که کشته شدند فقط درس عبرت گرفتیم که قانون قانون جنگله هرکی قوی تر یاشه زنده خواهد موند
آیه 60 سوره انفال : به بهترین سلاح در برابر دشمن مجهز شوید
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
یک جمله به درک
فقط برای بشریت درس عبرتی شد که اگر بمب اتم نداشته باشی توسط بقیه کشور ها با تسلیحات اتمی با خاک یکسان میشی
الهه
۱۶:۲۶ ۲۸ دی ۱۴۰۰
بد نیست در مورد واحد ۷۳۱ ژاپن هم یه تحقیقی بکنید تا ببینید این ژاپنی ها اونقدرام ک فکر میکنید مهربون و مسئولیت پذیر نبودن!!
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
درود بر تسلیحات اتمی و بمب های هیدروژنی
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
درود؟!
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
لعنت به هرچی آدم سفاک بی مروته. مخصوصا از نوع آمریکاییش.
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
مطلب جالبی بود. حرص و وحشیگری آدمهای فاسد و مریض تا پایان حیات بشری همچنان بر کره زمین حکمفرماست.
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
نه
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
دیگه هیچ خبری از این جنایات نذارید
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
اتفاقا باید این اخبار نوشته بشه
تا ملت های جهان بدونند که بمب اتم در اختیار غرب چه تهدیدی برای سایر ملت ها هستش
لعنت به اسقاطیل که 400 بمب اتم ساخته و میخواد وقتی که به 700 بمب اتم برسه یک مسلمان کشی عظیمی رو به راه بندازه
یکی باید این اسقاطیل غده سرطان هار غاصب رو از بین ببره
علی
۱۹:۲۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
چرا اطلاعات غلط میدین، ژاپن با بمب های هسته ای تسلیم نشد. تا ماه ها هنوز هم ژاپنی ها با امریکایی ها درگیر بودند ، خواسته امپراتوری ژاپن از امریکا قبول کردن امپراتوری ژاپن بود. امریکا آخرش هم پس از بمب های هسته ای با ژاپن مذاکره کرد و امپراتوری ژاپن رو پذیرفت. بعدش ژاپن به اصطلاح تسیلم شد. اطلاعات دقیق تاریخی بدین نه غلط. بمب های اتمی ژاپن باعث پایان جنگ جهانی دوم نبود. بهش عظیمی اش به فائق آمدن شوروی بر آلمان نازی در اروپا و ورودش به عرصه جنگ با ژاپن در شرق آسیا بود. امریکا نمیخواست ژاپن توسط شوروی فتح بشه و نیازمند یه نمایش بود که بمب های اتمی رو انداخت. کل قضیه بمب اتمی انداختن امریکا به رقابتش با شوروی منتهی میشد نه دشمنی با ژاپن ، با ژاپن اول و آخرش باید با امپراتوری ژاپن صلح میکرد و قبولشون میکرد بعد ژاپن تسلیم میشد که اتفاق افتاد. قضیه بمب های اتمی امریکا در ژاپن رو از خود ژاپن جدا بدونید. دقیقا پس از این قضیه بود که جنگ سرد با شوروی شروع شد. امریکا فکر میکرد شوروی هیچ وقت بمب اتم نمیسازه ولی بعد یکی دو سال اونم ساخت ، چین هم ساخت و دید اوضاع خرابه جنگ سرد رو در پیش گرفتن و رقابت های تسلیحات اتمی با شوروی...
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
اتفاقا من چند وقت پیش داشتم فکر میکردم چرا آمریکا اینقدر به ژاپن میرسه طوری که جنسای اونا حتی از اروپا هم بالاتره یهو یادم به هیروشیما افتاد فهمیدم میخواد اینجوری خوی جنایت پرستی و خونخواری و داعشی اش رو از ذهنای دنیا پاک کنه چون میتونست بمب رو تو یه جای خالی بندازه یا اول اخطار میداد که ملت شهر رو ترک کنن
ناشناس
۰۷:۴۱ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
ژاپن مستعمره
امریکاست .
ژاپن واس آمریکاست .
ژاپن واس ماست .
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
آمریکا به ژاپن میرسه!!!
او زمان که ژاپن و آلمان بالاترین تکنولوژی رو در دنیا داشتن آمریکا به گرد پاشون هم نمیرسید،ژاپن هرچی الان داره از گذشته خودش و سختکوشی و پرکاری و نظم ملتش داره،تازه وجود استعماری آمریکا کلی هم بهش ضرر میرسونه.
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۹ دی ۱۴۰۰
کدوم تکنولوژی ژاپنی؟ اون زمون که داشتن با خر و قاطر اینطرف اونطرف میرفتن... زمانی که تو ایران برق استفاده میکردن تو ژاپن داشتن جین چراغی روشن میکردن... حالا ببین اونا کجان ما کجاییم!
شهروند گمنام
۱۶:۰۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
جهانی بی جنگ را آرزومندم.
اگرچه آرمانی است!
به امید روزی که دیگر هیچ جنگ افزاری (چه هسته ای، چه شیمیایی، چه زیستی، چه ساده) برروی زمین نباشد!
به امید روزی که دیگر هیچ کشوری ارتش نداشته باشد تا به جای کشتار و هزینه کردهای بسیار سنگین، آبادانی کشورها و جهان در پیش گرفته شود.
به امید روزی که همهء جهانیان به «انسان» بودن راستین باور یابند و از همزیستی با یکدیگر دور نشوند.
می توان به این آرمان ها رسید اگر خودخواهی و سودجویی کنار گذاشته شود.
یک خودکامه یا ستمگر تا زمانی که هوادار و پشتیبان داشته باشد سرپاست و گرنه به پایانش خواهد رسید.
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
همه ی این امیدها روزی امکان محقق شدن داره که فلسفه و تفکر کثیف و ضدانسانی لیبرالیسم و کاپیتالیسم غربی به تاریخ بپیونده.
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
مرگ بر آمریکا شعار نیست اعتقاد ماست
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
شیطان بزرگ همیشه بانی جنگ و نا آرامی در جهان بوده است.
لعنت به شیطان بزرگ.
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
ایران هم هواپیمای قاهر ۳۱۳ داره که میتونه ۷۶۰ بمب هیدروژنی رو همزمان حمل و پرتاب کنه.
امیر
۱۵:۰۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
خودت رو مسخره کن. دکترین دفاعی ایران بمب اتمی نمیخواهند از طرفی هواپیمای قاهر فقط یک طرح ابتدایی و در حال توسعه هست و صرفا جنگنده نه بمب افکن سنگین این 760تا رو از کجات در آوردی؟؟
جمال انصاری
۱۵:۱۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
چه ربطی داشت؟ بامزه!!!
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
کـریــم تــو مـسـلـــمـون نِـیـسـتـی .... ! ! ! !
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
لطفا یه گزارش هم درباره نبرد میدوی و شکست ناوگان ژاپن بذارید باتشکر
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
ما به این گلا میگیم "گیش"
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
کیف کردم
ژاپن کشور کمونیسم بی دین دشمن خداست
واقعا حقش بود
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
در پاسخ به انسان ابلهی چون تو باید خاموش بود.
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
شما معلومه اصلا سواد تاریخی نداری.ژاپنی ها انسانهای خوبی هستند.بی دین نیستند.محصولاتی با کیفیتی دارند و در کار خود دزدی نمیکنند.ژاپن و آلمان افتخار جهان و نمونه اراده ملی قوی جهانی هستند.
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
پس حتما آمریکا مومن درجه یکه؟؟؟؟
خدایا اینا دیگه کی هستن
امیر
۱۵:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
کی میگه کمونیست هستند؟؟ شما حتی معنی کومون که یک کلمه فرانسوی و نام یک روستا هست را نمیدانید. اون که بی دین هست مارکسیست هست نه کمونیست مثلا آمریکا که ادعای مسیحیت داره با جنایتکاری هاش با خداست؟؟؟ دین به عمل است نه ادعا
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
متاسفانه دوران بازی های امثال شما به پایان رسیده...
شما اگه دنبال دین و دینداری بودی از اقدام امریکا حمایت نمیکردی...
پرواضحه که به طرز قبیحانه ای سعی داری خودتو یه ادم مذهبی جلوه بدی که از کشته شدن اون همه ادم خوشحاله
اما خیلی ضایع بود
نا شناس
۱۵:۴۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
خخخخخخ. تو بی دین هستی که آرزوی مرگ انسان های بی گناه رو میکنی

کشتیمون آقای دین‌دار
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
افکار اینچنینی از اون بمب اتمه هم خیلی خطرناکتره
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
بعد کشوری که اولین بمب اتمی را بر روی مردم بی دفاع استفاده کرده مدعی صلح و جلوگیری از اشاعه بمب هسته ای شده لعنت بر این تزویر و غرور و دروغ آمریکای آدمکش
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
چه وحشتناک...
بهتر نیست سر بسر آمریکا نذاریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
نه داداش
خدا با ماست
اون وقت از آمریکا بترسیم؟
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
حالا خوبه خدا با ماست که وضعیتمون اینه اگه خدا با نبود ببین چی میشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
ایران اسلامی در طول تاریخ ثابت کرده است که فقط به دنبال صلح در تمام جهان است، اما در مقابل ستمگری های دشمنان انسانیت، سکوت نمی کند. این راه را از پیشوای خود امام حسین(ع) آموخته است.
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
یعنی خاک بر سرت که از بمب هسته ای آمریکا میترسی اولاً بقول داداشمون ما خدا رو داریم ثانیاً ما هم چولاق نیستیم در صورت حمله به ایران نیویورک و واشنگتن هم طعم این بمب ها را خواهد چشید
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
تا زمانی که شنهای کویرهم لشکرماست نباید ازاینا بترسیم ولی باید هرسلاحی که ما را درمقابل دشمن قوی میکنه را بسازیم
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
خیلی غم انگیز.
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
در مورد فجایعی که ژاپن در جنگ جهانی به وجود آورد هم بنویسید. امریکایی های آدمکش که تکلیفشان روشن است.
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
بالاخره آمريكا واسرئيل با داشتن 400 كلاهك هسته اي يك روزي ميخواهند از آنها استفاده كنند وبه طور حتم آنروز ديگر كره زمين نابود خواهد شد
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
بعد ببخشید روسیه با 3000 بمب اتم چی؟؟
سکوت نمیکنه و نگاه کنه که
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
آمریکا ۳۷۰۰ بمب هسته ای داره پاکستان و هندوستان رو هم فراموش کردی
امیر
۱۵:۱۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
صهیونیست ها رو بزرگشون نکنید اگر غلطی ازشون سر بزنه ناقود میشن فرقی بین اثر گذاری هزاران موشک بالستیک با بمب اتمی نیست حتی موشکهای بالستیک چون در حجم زیاد وگستردگی خسارات بیشتری نسبت به بمب اتمی بجا میگذارند
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
امریکا بیشتر از 7000 تا داره و اسراییل هم اگه اشتباه نکنم باید 80 تا شایدم بیشتر داشته باشه
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
لعنت خدا بر جنگ
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
جنگ؟؟
کدوم جنگ؟؟
ژاپن 80 سال پیش نابود شد
دوباره هم نابود خواهد شد. اما اینبار نه به وسیله خلق خدا بلکه با عذاب الهی متلاشی میشه
خواهیم دید.
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
مدعیان دروغین حقوق بشر یعنی غربی ها از هیچ جنایتی علیه بشریت کوتاهی نکرده اند و نمی کنند ولی همواره در مجامع جهانی دم از حقوق بشر می زنند