سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت:

شهر سالم تاثیر زیادی بر بهداشت روان دارد

نمکی گفت: شهر سالم تاثیر زیادی بر بهداشت روان دارد و‌ بر مؤلفه های سلامت تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی، وزیر بهداشت در مراسم انتخاب شهر سهند تبریز به عنوان شهر سالم از سوی سازمان جهانی بهداشت، اظهار کرد: شهر سالم به عنوان یک پدیده مقدس در کتاب های آسمانی آمده و خداوند به شهر سالم قسم یاد کرده است.

او ادامه داد: شهر سالم تاثیر زیادی بر بهداشت روان دارد و‌ بر مؤلفه های سلامت تاثیرگذار  است که باید مورد توجه قرار بگیرد. اولین مؤلفه شهر سالم این است که فضای رشد شهروندان را بتواند فراهم کند و مردم در آن شهر احساس امنیت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی ، اقتصادی داشته باشند. شهر سالم شهری است که افراد خود را در اداره شهر موثر بدانند. در شهر سالم با تغییر دولت ها و با مدیران شهری مردم نباید احساس بی‌نظمی کنند.

نمکی بیان کرد: شهر سالم شهری است که آلاینده های صوتی و زیستی در آن نباشد و فرمانده بین بخش‌های مختلف ارتباط معناداری را بتواند هماهنگ کند. شهر سالم شهری است که مردم برای سلامت جسم، روان و جامعه احساس امنیت و توسعه کنند. امیدوارم در آینده نزدیک باز هم شاهد احیای این پروژه ملی باشیم و شهرهای بیشتری در آینده این گواهی نامه را دریافت کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر بهداشت ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.