سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز آیین عزاداری ماه محرم در خلیفان

همزمان با آغاز ماه محرم، دسته‌های عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خلیفان به راه افتادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، در اولین روز محرم، عاشقان سرور شهیدان در خلیفان، ضمن نوحه خوانی پرچم عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را در میدان انقلاب برافراشتند.

مردم شهر خلیفان که به ولایتمداری معروف هستند همچون دیگر شهر‌ها و استان‌های کشور، روش‌های مختلفی برای عزاداری در ماه محرم الحرام دارند و هر ساله در این ماه به شیوه‌های گوناگون، در سالگرد شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش به سوگواری می‌نشینند.

شیوع ویروس کرونا در ایران، آیین‌های عزاداری محرم را نیز همچون دیگر مراسم‌ها و برنامه‌های ملی و مذهبی تحت تاثیر قرار داد، اما آحاد مردم تلاش کردند با تغییر در شکل ظاهری این عزاداری‌ها و با رعایت دستورات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ پرچم آزادی‌خواهی پیام شهدای عاشورا را زنده نگه‌دارند.

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر فعالیت هیات‌های مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی در فضای مجازی انجام می‌شود که در این زمینه سخنرانی‌ها و برنامه‌های عزاداری و مداحی در قالب کلیپ با هدف معرفت‌افزایی، توسط روحانیان در کانال‌های مجازی پخش خواهد شد.

همه ساله و در ماه محرم، مراسم و آیین‌های خاصی به عشق و ارادت اباعبدالله الحسین (ع) در شهر خلیفان برگزار می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.