سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار مشهد:

فاجعه کرونا مشهد را با کمبود تابوت و آمبولانس مواجه کرد

فرماندار مشهد گفت: افزایش آمار فوت‌شدگان ناشی از فاجعه کرونا در مشهد منجر به کمبود تابوت و آمبولانس شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا هاشمی  فرماندار مشهد پس از بازدید از بهشت رضوان مشهد (غسالخانه‌  قبرستان بهشت رضای این شهر) گفت: نگرانی‌هایی برای مردم در خصوص امکانات اولیه در  بهشت رضوان  وجود دارد که شاید از نگاه برخی افراد سطحی، اما برای مردم مهم است.

او بابیان اینکه کسانی که برای گرفتن پیکر عزیزانشان به این آرامستان مراجعه می‌کنند چند ساعت معطل می‌شوند، افزود: بر همین اساس نیاز به سایبان، صندلی و آب شرب برای آن‌ها بود که با برنامه‌ریزی انجام‌شده این ادوات برای استفاده مراجعه‌کنندگان تأمین شد.

 فرماندار مشهد بابیان اینکه افزایش آمار فوت‌شدگان ناشی از فاجعه کرونا در مشهد منجر به کمبود تابوت و آمبولانس در این کلان‌شهر شده است، ادامه داد: با تدابیر اتخاذشده کمبود آمبولانس و تابوت تا حدودی برطرف شده است.

هاشمی بیان کرد: در خصوص انباشت اجساد در بیمارستان‌ها نگرانی‌هایی وجود داشت که با هماهنگی‌های انجام‌شده اجساد دیشب برای  تغسیل به بهشت رضوان منتقل شدند.


بیشتر بخوانید



او با اشاره به اینکه حدود ۳۲ درصد بستری‌شدگان کرونا در مشهد مربوط به خارج از استان و بیشتر از استان‌های جنوب شرقی کشور است، تصریح کرد: بیماران کرونایی خارج از استان که در بیمارستان‌های مشهد فوت می‌کنند، باید با رعایت توصیه ها در بهشت رضوان مشهد شست‌وشو و سپس برای اعزام به شهرستان محل سکونتشان تحویل خانواده آنان شود.

فرماندار مشهد تأکید کرد: دیروز ۴۲ نفر در مشهد براثر کرونا فوت کردند که مهم‌ترین علت افزایش تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان در مشهد مربوط به دورهمی، رعایت نکردن توصیه های بهداشتی و سفر‌های ماه ذی‌الحجه بوده است.

هاشمی بابیان اینکه تاکنون تعدادی از دفاتر رسمی ازدواج و طلاق به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی پلمب شدند، اظهار کرد: باکسانی که دستورالعمل ها را رعایت نمی‌کنند برخورد قضایی انجام می‌دهیم.

او تصریح کرد: در حوزه سفر به مشهد از طریق خطوط ریلی کاهش ۵۲ درصدی و در خطوط هوایی نیز کاهش داشتیم.

منبع:فارس

انتهای پیام//م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.